Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +4 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 18. novembris
Doloresa, Aleksandrs, Brīve

Velobraucējs saķeras ar "Rīgas satiksmes" šoferi; uzņēmums izmeklēs

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
pienene
p
Liela daļa RS šoferu sevi uzskata par īpašu sugu, brauc pa divām joslam, joslas maina, kad sagribās un burtiski griež virsū. N-tās reizes no rītiem pie vef tilta sabiedriskais transports griež vārda vistiešākajā nozīmē virsū, un ļoti reti ir arī tādi gadījumi, ka sabiedriskais palaiž izbraukt no vef tilta apakšas gaidošos. Ar velo braucu tikai brīvdienās un paretam vasarā, un no sab.transporta vārda tiešā nozīmē turos pa gabalu. Viņiem acīmredzot princips - masas pārsvars :)
Mack
M
Jārīko kaut kāda "arodbiedrība" velobraucējiem. Maksā biedru naudu un šādos un līdzīgos gadījumos pretim saņem reālu juridisko palīdzību
XAU
X
Kopš kura laika tad velosipēdistiem pa gājēju ietvēm aizliegts pārvietoties? Ja vien nav īpaši apzīmēts veloceliņš, tad ar velosipēdu var pārvietoties gan pa ceļa braucamo daļu, gan pa gājēju ietvi, vienīgi gājējiem uz gājēju ietves ir priekšroka.
Ēriks Grūbe
Ē
Es esmu Ēriks Grūbe, vadu arhitektu biroju Arhiidea, aktīvi braucu ar velosipēdu ne tikai Latvijā un cik vien spēju, aizstāvu velosipēdistu tiesības, gan rakstītās, gan nerakstītās. Šodien velosipēds ir cilvēces primārais transporta līdzeklis, daudzās valstīs, arī visattīstītākajās, velosipēdi dominē pār automobiļiem. Velosipēdisti ir ABSOLŪTA prioritāte attīstītā sabiedrībā un prioritātē. Šobrīd vides problēmu sakarā tiek intensīvi domāts par dažādiem alternatīviem enerģijas veidiem kas samazinātu kaitīgo izmešu daudzumu atmosfērā - hibrīdauto, saules enerģijas, ūdeņraža enerģijas izmantošanu un citām tehnoloģijām kas varētu sekmēt zemeslodes atveseļošanu. Taču no šīm visām vairāk vai mazāk sarežģītajām tehnoloģijām visvienkāršāk ieviešamā un visefektīvākā ir šeit pat, mums līdzās. Tie ir velosipēdisti, pateicoties kuriem ir patiešām REĀLI pārredzamā nākotnē izvēdināt mūsu piesmakušās pilsētas un atslogot tās no nebeidzamiem sastrēgumiem un samazināt atkarību no auto un naftas industrijas gigantiem, kas burtiski ir nospieduši cilvēci uz ceļiem. Rīga ir liela province velo kultūras, tātad arī vispārējas attīstības ziņā. Ļoti bīstama. Esmu nodarbojies ar velo sportu, ļoti labi pārvaldu velosipēdu un spēju ātri un adekvāti reaģēt sarežģītās situācijās. Taču NEKAD nebraucu pa veloceliņiem, ne tādēļ ka nepatiktu, bet tādēļ, ka tā ir dzīvībai bīstama izklaide. Uz veloceliņiem neeksistē NOTEIKUMI, dažāda veida sadursmes ar gājējiem, suņiem, citiem velosipēdistiem ir ikdiena uz ko policija nereaģē vispār, jo nepastāv noteikumu. Šajā situācijā CSN norma veloceliņa prioritāti pret brauktuvi būtu noteikti jāpārskata. Braucot pa brauktuvi Rīgā esmu saskāries ar divām lielām problēmām: 1. autotransportu, kurš nedod velosipēdistam ceļu izbraucot uz galvenā ceļa. Ja mans braukšanas ātrums nereti ir 40km, tad nobremzēt 10m distancē ir ļoti sarežģīti. Šādi gadījumi 10 gadu laikā ir bijuši apmēram 10, un; 2. RS transportu, kurš apsteidz velosipēdistu un nospiež to no brauktuves pieturu (un ne tikai) zonās. Šādi gadījumi 10 gadu laikā ir bijuši 100 un vairāk. Varētu teikt - tā ir ikdiena. Ja RS varētu būt tā, kas rāda priekšzimi un veicina kultūras attīstību, tā tieši pretēji ir VISLIELĀKAIS bieds velosipēdistam. Šodien bija viens no šādiem gadījumiem. Kā parasti, izsaucu CP, lai arī retas ir reizes, kad tad dotu rezultātu. Bet vienalga izsaucu. Autobusa vadītājs žēlojās, ka tagad nedabūšot pusdienas jo jāstāv un jāgaida. CP darbinieki paskaidroja, ka viņi nesaprot ko nozīmē jēdziens "avārijas situācija" un ka pie malas piespiests velosipēdists, kuram reāli tiek apdraudēta dzīvība (jo kritiens ir ļoti iespējams un turpat blakus ir autobusa ritenis) ir tas pats kas atrašanās kādā no Vecrīgas krogiem, kuros tāpat katram tiekot apdraudēta dzīvība. Sastādīt protokolu arī šoreiz neizdevās piespiest. Tomēr man ir jauna spārnoto komentāru kolekcija no Valsts institūciju un RS puses, kuru papildinu regulāri. Es pievienojos aicinājumam organizēties un vērsties pret RS, kaut vai provokatīvā veidā izaicinot vadītājus un filmējot incidentus, kā arī CP darbinieku reakciju uz tiem. Ja to nedarīs paši riteņbraucēji, to nedarīs neviens. Riteņbraucējam, ņemot vērā tā neaizsargātību un lielo devumu vides atjaunošanā jākļūst par absolūtu prioritāti pret citiem satiksmes dalībniekiem pilsētās, kā tas ir attīstītajās Eiropas valstīs, ar milzīgiem sodiem vadītājiem, kuri notriec riteņbraucēju. Tāpat būtu nepieciešams ieviest velosipēdu reģistru un disciplinēt, skolot un sodīt velosipēdistus, kuri uzvedas agresīvi, pārgalvīgi vai nemākulīgi.
velobraucējs
v
Rīgas Satiksme ir viens PRETĪGS kantoris. Jau sākot ar padsmit tūkstošu algām MĒNESĪ. ko atklāja NEO. Un turpinot ar idiotisku saimniecisko darbību, kas relāi rada rīdziniekiem SIMTIEM MILJONUS LATU ZAUDĒJUMUS gadā. Ar kontrolieriem deģenerātiem, kas salasīti nakts patversmēm un patiltēm un šoferiem-slepkavām. Un tagad, kā izrādās, vēl arī šoferi - idioti uzdarbojas :((( Riteņbraucējam iesaku atrast LABU ADVOKĀTU un pietiesāt no RĪGAS SATIKSMES normālu kompensāciju. Tikai tad urlas sāks domāt, kas tos sitīs ar likumu. Un par naudu nav ko uztraukties: vajag sarīkot atbalsta akciju un VISI RĪGAS RITEŅBRAUCĒJI piebiedrosies: kas ar latiņu, kas piecīti. Vienkārši vajadzīgs precedents, kur agresīvos urlas izsmērē pa sienu pēc pilnas programmas. RĪGAS RITEŅBRAUCĒJI, APVIENOJIETIES!
hmm
h
Tad vispirms aizliedziet visos transportlīdzekļos uzstādīt un lietot radio aparātus, CD atskaņotājus un visu pārējo aparatūru, kas ir priekšējā panelī. Ierubī uz pilnu skaļumu, apkārt neskatās, un reizēm pat nedzird neredz ātros ar visām bākugunīm.
hmm
h
Nav tur nekāda veloceliņa, runa ir par Akmens tilta, nevis Vanšu tilta apkaimi. Un ja veloceliņa nav, tad pa brauktuves labo malu velosipēdistam ir visas tiesības braukt. Tas gan fakts, ka mūļiem no Rīgas satiksmes busiem to neviens nav pateicis. Kretīni!
Mack
M
Izskatās ka piecpadsmit gadus vecu auto īpašnieki iztēlojas sevi par dižiem satiksmes dalībniekiem
Jānis M. Skuja
J
Ir velo celiņš uz Mūkusalas apļa vai nav, par to lai Ceļu policija skaidrojas ar velo braucēju. Šajā gadījumā runa ir par Rīags Satiksmes šofera roku palaišanu un tas neatbrīvo no atbildības! Tātad cietušajam: 1. aprēķināt izdevumus (ārsti, zāles, darba nespēja, utt...) 2. iet un piedāvāt RS izmaksāt kompensāciju 3. ja RS nav ar mieru, tad uz tiesu prom! Vajag advokātu - droši nāc uz Rīgas Domes Pilsoniskās Savienības frakciju (5. stāvā) un jautā pēc manis!
harry
h
esmu autovadītājs ar 20 gadu stāžu. Man ir labs auto un dzīvoklis centrā, labs darbs. Viss dzīvē ir "štokos"! Ar divriteni pārvietojos regulāri, bet nevis nabadzības spiests. sāku braukāt ikdienā ar riteni ideoloģisku apsvērumu dēļ, jo man rūp vides jautājumu, kā arī uzskatu, ka ritenis ir demokrātiskā sabiedrībā ļoti piemērots pārvietošanās veids. Esmu labā fiziskā kondīcijā tāpēc braucu pa brauktuvi. Man vairākas reizes Rīgas centrā ir bijuši "incidenti" netālu no pieturām. Es braucu, bet pēkšņi autobuss mani spiež nost no ielas uz apmales un cilvēkos. Mans ātrums apuveni 35-37kmh, bet autobusam ap 38-40kmh. Man tagad ir vairāk bail no satiksmes autobusiem nekā vieglo automašīnu vadītājiem.
Zālamans
Z
Vai tiešām esi tik stulbs??????? Tev skaidri pasaka, ka uz Mūkusalas apļa nav veloceliņa, bet tu tikai tā kā Tvaika ielas tankists dod savu :DDDDD. Tu taču redzi, ka visus komentārus var izlasīt visi citi, tā kā savu feileri nepadarīsi par nebijušu tā kā laikam esi pieradis sarunā bez pieraksta.... Nu uzprasi, lai ārsts tavā vietā izlasa....
Karmena
K
Braucot autobusa priekšējā sēdvietā ir gadījies redzēt autobusu šoferu attieksmi pret velobraucējiem. Tas patiesi ir briesmīgi. Kādu reizi, pirms nedēļas , kāds autobusa šoferis tieši tā darīja, ka atvēra durvis un sāka grūstīt velobraucēju (tas gan nebija uz Mūkusalas apļa). Uzskatu, ka tā ir liela pārgalvība, braukt Rīgā pa brauktuvi. To var darīt tikai profesionāli sportisti, kas parasti ir velokurjeri. Pārējiem velobraucējiem, kas pārvietojas ar apmēram 20 km stundā, atliek tikai ietves.
who cares
w
"cerams, ka šoferis tiks sodīts!!!" === Vispār jau sīkais huligānisms (ja neskaita rupjus satiksmes noteikumu pārkāpumus, ko var kvalificēt arī kā mēģinājumu nodarīt smagus miesas bojājumus) un divi gadi aiz restēm..
r.ed
r
Esi tik laipns un parādi šo veloceliņu, kas iet gar mūksalas apli ;) Jebkurā gadījumā, sist cilvēku nekad nebūs ok. Tā, ka ja kādam ir vēlme nobraukt, sist vai kā citādi ieteikmēt velosipēdistu vajag atcerēties, ka, ja tu sēdi mašīna, tas nenozīmē, ka esi ninza - var pašam beigties ar zilu aci un nolauztu spoguli. Tā ka elpojam maisiņā un klausamies enya :D
ideja
i
Velosipeedisti vispaar nosplaujas uz satiksmes noteikumiem ,ko grib to dara!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas