Nozares darbinieki uzsvēra, ka viņu viedoklis, izstrādājot noteikumus, nav uzklausīts un arī otrdien domes sēdē velorikšu vadītājiem netika dota iespēja izteikties. Braucēji ar Rīgas domes Satiksmes departamenta izstrādātajiem noteikumiem iepazinušies un vairākkārt snieguši savus priekšlikumus, taču tie ņemti vērā tikai daļēji.
Kā ziņots, Rīgas domē otrdien pieņemti pašvaldības saistošie noteikumi, kas ierobežo velorikšu kustību Rīgā, kā arī paredz, ka turpmāk velorikšu pasažieriem būs jāpiesprādzējas.
Domes sēdē par šo jautājumu diskusijas noritēja divas stundas, jo apstiprināšanai tika virzīta sākotnējā, asi kritizētā noteikumu versija, kas paredzēja, ka velorikšas varēs pārvietoties tikai pa parkiem un dzīvojamām zonām. Sēdes dokumentiem bija pievienoti arī divu deputātu priekšlikumi, kuros ierosināts, ka velorikšas noteiktos laikos un vietās tomēr varēs pārvietoties arī pa ielām, maršrutu saskaņojot Satiksmes departamentā.
Domes opozīcijas deputāta Jāņa Mārtiņa Skujas (Demokrātiskie patrioti) ierosinājumi tika noraidīti, savukārt Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja, deputāta Vadima Baraņņika (SC) priekšlikums ar koalīcijas balsu vairākumu tika akceptēts. Tas vienlaikus paredz, ka turpmāk velorikšu pasažieriem būs jāpiesprādzējas un pasažieru velosipēdam jābūt aprīkotam ar aptieciņu.
Opozīcijas deputāti asi kritizēja, ka jautājums ir sagatavots ļoti nekvalitatīvi, un norādīja, ka deputātu iesniegtie priekšlikumi radikāli atšķiras no Satiksmes departamenta iesniegtās versijas, tāpēc vairākkārt aicināja atlikt lēmuma pieņemšanu un atkārtoti diskutēt par noteikumu labojumiem Satiksmes un transporta lietu komitejā, kā arī uzklausīt nozarē nodarbināto cilvēku viedokli.
Deputātu diskusijas klātienē no domes sēžu zāles balkona vēroja un klausījās aptuveni 10 velorikšu vadītāji, taču Nils Ušakovs (SC) atteica viņiem iespēju paust savu viedokli arī pēc tam, kad domnieks Olafs Pulks (V) šādu priekšlikumu Rīgas mēram ar roku uzrakstīja un iesniedza sēdes gaitā. Ušakovs norādīja, ka saskaņā ar domes nolikumu Pulkam šis priekšlikums bija jāiesniedz ne vēlāk kā trīs stundas pirms sēdes sākuma un par šo jautājumu būtu jālemj balsojot, tāpēc sēdes gaitā lemt par vārda došanu nozares pārstāvjiem nav iespējams.
Velorikšu vadītāji pēc domes lēmuma pieņemšanas Rātsnamu pameta neapmierināti. Viņi uzskata, ka domes pieņemtie noteikumi ir smieklīgi. "Ja Berlīnē un Londonā velorikšas ir iespējams veiksmīgi integrēt satiksmē, kāpēc Rīga to nespēj?" neizpratni pauda braucēji.
Pasažieru velosipēdu vadītāji uzskata, ka braukšanas maršrutu ierobežojumi ir pārāk stingri. Viņi piekrīt, ka zināmi ierobežojumi ir nepieciešami un pa maģistrālām Rīgas ielām intensīvas satiksmes apstākļos velorikšām nevajadzētu pārvietoties, taču uzskata, ka daudz lielāku disciplīnu varētu panākt, sodot tos, kas pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus.
Pašreizējā versijā katrai velorikšai paredzēts izsniegt atļauju pārvietoties konkrētā maršrutā gluži kā sabiedriskajam transportam, taču pasažieru velosipēdu vadītāji uzsver, ka tas ir pretrunā ar velorikšu darbības principiem, jo tās darbojas kā taksometri.
Velorikšu vadītāji arī pauda neizpratni par jauno prasību par drošības jostām. Pasažieru velosipēdu Glow Taxi būvētājs Zigmārs Kaprānovs uzsvēra, ka velorikšas fiziski aprīkot ar drošības jostām būtu sarežģīti, turklāt šāda aksesuāra funkcionalitāte būtu stipri apšaubāma. Kaprānovs norādīja, ka velorikšu konstrukcijas ir ļoti vieglas, un gadījumā, ja kāds no pasažieru velosipēdiem iekļūtu negadījumā, jostas no sēdekļa, visticamāk, izplīstu, vai arī pasažieri apgāztos ar visu dīvānu. Kaprānovs norādīja, ka arī paši noteikumu autori nav varējuši paskaidrot šī pasākuma lietderību. Uz jautājumu, kā šo prasību nodrošināt – iebūvēt vienā sēdeklī trīs jostas vai visiem pasažieriem vienu -, viņš Satiksmes departamentā esot saņēmis norādi, ka pietikšot ar vienu jostu uz visiem.
Vairāki velorikšu vadītāji arī norādīja, ka klienti nereti mēdz būt iereibuši tūristi un šādā gadījumā pasažierus nebūtu ne iespējams pierunāt piesprādzēties, nedz arī no tā būtu kāda jēga. Arī Latvijas Velorikšu asociācijas vadītājs Gvido Čaikovskis apšaubīja drošības jostu funkcionalitāti. Viņš atzina, ka formāli jostas varētu ierīkot, taču nav kārtības, kādā tās varētu sertificēt, līdz ar to šī prasība, visticamāk, būs tikai instruments, lai varētu biežāk sodīt velorikšu vadītājus.
Tomēr par atsevišķiem noteikumā iekļautajiem regulējumiem velorikšu vadītāji izteicās atzinīgi – piemēram, par pagrieziena rādītājiem kā obligātu aprīkojumu.
Velorikšu vadītāji vēl cer, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija Rīgas domes saistošos noteikumus par pasažieru velosipēdiem neatbalstīs un uzdos pašvaldībai nepilnības tajos izlabot.
Kā ziņots, Rīgas domē otrdien pieņemti saistošie noteikumi par speciāli pasažieru pārvadāšanai izgatavotajiem velosipēdiem, kas paredz, ka ar velorikšām drīkstēs braukt pa maršrutiem, kurus apstiprinās Rīgas domes Satiksmes departaments, izsniedzot attiecīgu kustības maršrutu atļauju uz vienu sezonu.