Analogas norēķinu sistēmas tai, kādu ASV kompānija Affiliated Computer Services, Inc. piedāvā ieviest Rīgā, jau darbojas Parīzē, Lionā, Tulūzā, Varšavā, Cīrihē, Hjūstonā, Monreālā un Melburnā, informē laikraksts. Nedaudz vairāk kā pirms gada uz elektronisko biļeti pārgāja kaimiņvalsts Lietuvas galvaspilsētas Viļņas pašvaldība. Tai jaunā sistēma izmaksāja trīsreiz lētāk nekā Rīgā.
Rīgas satiksmes preses sekretāre Iluta Bērziņa Dienai norādīja, ka Rīgu ar Viļņu salīdzināt nevar, jo tur ir uz pusi mazāk transportlīdzekļu. Rīgā viss izmaksā dārgāk, jo sistēmas būs sarežģītākas. Lieli līdzekļi tiekot investēti tehnoloģijās. Ar to palīdzību iecerēts iegūt datus par pasažieru plūsmām, intensitāti, lai tālāk plānotu sabiedriskā transporta grafiku. Viļņā šādas datu bāzes nebūs, uzsver uzņēmuma pārstāve. Viļņā nav arī personalizētas kartes, kādas būs pasažieriem Rīgā.
“Mums vajag lielākas iespējas. Mums vajag, lai šī sistēma ir mūsdienīgāka un kalpo daudz ilgāk,” pamato I.Bērziņa.
Patlaban Viļņā pasažieriem pieejamas dažādas biļetes — vienai, trijām un 10 dienām, kā arī mēnesim. Informāciju par viena brauciena biļetes iegādi iespējams ievadīt tajā pašā elektroniskajā kartē. Izmantojot viena brauciena biļeti, obligāta ir reģistrēšanās, iekāpjot sabiedriskajā transportā, kas notiek, pieliekot karti pie speciālas ierīces. Savukārt Rīgā būs pieejama lielāks skaits biļešu veidu.
RS nolēmusi noteikt pārejas laiku e-talona ieviešanai, jo uzņēmums sapratis, ka vēl ir daudz neskaidrību gan pasažieriem, gan pašiem sabiedriskā transporta vadītājiem. Tas nozīmē, ka 1.martā sabiedriskajā transportā vēl darbosies arī vecā samaksas kārtība.
Žurnālista Matīsa Arnicāna rakstu par e-taloniem “Vispirms ļaus pierast” lasiet trešdienas Dienā.