Pirmajos reisos 145 vietu ietilpīgā jaunā lidmašīna tiks norīkota novembrī, un to būs iespējams izmantot kā tālākos, tā tuvākos maršrutos.
Kopumā šogad airBaltic plānots piegādāt četras jaunas lidmašīnas, bet līdz 2018.gada beigām - kopumā 20. Patlaban Bombardier esot uzsācis sešu CS300 lidmašīnu ražošanu.
airBaltic piloti jau patlaban Kanādā apgūst jauno lidmašīnu vadīšanas iemaņas.
CS300 nesen esot sertificējusi Kanādas vadība, un tuvākajā laikā tikšot iegūta arī citu institūciju, piemēram, Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA), sertifikāts.
Devārs apgalvoja, ka lidmašīna būs īpaši ērta. Tai būs par 50% lielāki logi, ērtāki un platāki krēsli, plašāka vieta rokas bagāžai, un kopumā tiks sasniegts 24% izmaksu samazinājums uz pasažieri, kā arī par 20% samazināti oglekļa dioksīda jeb CO2 izmeši apkopes izmaksas.
Šāda tipa lidmašīnai tehniskā apkope esot nepieciešama reizi desmit dienās. Tāpat lidmašīna varot nolaisties uz īsākie skrejceļiem, turklāt tā esot divreiz klusāka.
Devārs secināja, ka CS sērijas lidmašīnu programma attīstās sekmīgi un tai jau ir izveidojusies lielu klientu pasūtītāju bāze, kas pat pārspējot iepriekš prognozēto. Turklāt šāda lieluma lidmašīnas - no 100 līdz 150 pasažieru vietām - nākotnē būšot īpaši pieprasītas. Viņš nenoliedza, ka šajā nišā darbojas arī konkurenti Airbus un Boeing, tomēr atzina, ka šiem ražotājiem ir tendence pievērsties lielāku lidmašīnu būvei. Turklāt Bombardier jaunajai CS sērijai piedāvājot speciāli šīm lidmašīnām radītu dzinēju.
Bombardier pārstāvis atzina, ka būtiski palielinājusies interese par šīs sērijas lidmašīnām, piemēram, 75 lidmašīnas pasūtījusi Air Canada, bet lidsabiedrība Delta - 125 lidmašīnas. Tāpat jūlijā piegādātas pirmās "CS100" lidmašīnas Swiss kompānijai, kura jau paspējuši tās pozitīvi novērtēt. Ar šīm lidmašīnām jūlijā veikti 70 lidojumi. Nelielas problēmas esot bijušas, taču tās ir novērstas.
airBaltic pārstāvji apliecināja, ka jauno lidmašīnu apkope tiks veikta Rīgā, tāpat eksperti Latvijā esot gatavi veikt arī lidmašīnu pārbaudes uz vietas.
airBaltic vadītājs Martins Gauss apliecināja, ka ar jaunām lidmašīnām varēs lidot gan uz Viļņu un Tallinu, gan tālākiem galamērķiem, vadoties pēc pieprasījuma. Piemēram, plānoti jauni lidojumi uz Līča reģiona valstīm. Vienlaikus viņš noliedza, ka airBaltic plānotu transatlantiskus lidojumus.
Tāpat plānots airBaltic lidmašīnās nākotnē piedāvāt internetu, taču pagaidām, arī jaunajās lidmašīnās, tas nebūšot pieejams, jo tiekot gaidīti tehniskie risinājumi ātrākam internetam, nekā to varētu piedāvāt patlaban. Kad tehniskie risinājumi būšot, internets būšot pieejams visās lidmašīnās.
Iepriekš bija plānots, ka pirmās lidmašīnas tiks saņemtas 2015.gada beigās, vēlāk šo termiņu pārceļot uz 2016.gada otro pusi saistībā ar lidmašīnu izstrādes termiņu kavēšanos.
airBaltic būs pirmā lidsabiedrība pasaulē, kura saņems un sāks lidojumus ar Bombardier CS300 Series lidmašīnām.
Sākotnējais desmit CS300 lidmašīnu pasūtījums ar iespēju iegādāties vēl desmit tika noslēgts 2012.gada decembrī. 2014.gada februārī tika publiskots nākamais darījums par vēl trīs lidmašīnu iegādi. Jaunās "CS300" lidmašīnas papildinās aviokompānijas flotē patlaban izmantotos 12 Bombardier Q400 lidaparātus.
Aprīlī lidsabiedrība paziņoja, ka airBaltic pasūtījusi vēl septiņas Bombardier CS300 sērijas lidmašīnas, tādējādi palielinot kopējo pasūtījumu līdz 20 lidmašīnām. Bombardier informēja, ka līguma par septiņu CS300 lidmašīnu iegādi vērtība pēc kataloga cenām ir aptuveni 506 miljoni ASV dolāru (443 miljoni eiro).
Bombardier jūlija sākumā paziņoja, ka Kanādas valdība sertificējusi kompānijas pasažieru lidmašīnu CS300. CS300 ir lielākais Bombardier CSeries modelis, un tajā ir vietas 130 līdz 160 pasažieriem. Šai lidmašīnai būs jākonkurē ar Eiropas lidmašīnu ražotāja Airbus un ASV kompānijas Boeing līdzīga izmēra modeļiem. Bombardier uzsver, ka tās lidmašīnas ir šajā klasē klusākās. Kompānija arī norāda, ka CS300 patērē par 20% mazāk degvielas nekā citas šīs klases lidmašīnas, kā arī par 10% mazāk nekā uzlabotās "Airbus" un Boeing lidmašīnas.
CS100 lidmašīnu modelis, kas ir mazāka lidmašīna, jau ir saņēmis zaļo gaismu no aviācijas iestādēm Kanādā, ASV un Eiropas Savienībā. "CS100" jūlija vidū sāka izmantot Šveices nacionālā lidsabiedrība Swiss International Airlines.
CSeries atpaliek no grafika par divarpus gadiem, un tā izmaksas ir 5,4 miljardi ASV dolāru (4,9 miljardi eiro), kas divas reizes pārsniedz sākotnējās aplēses.
Visā pasaulē ir pasūtītas 370 CSeries lidmašīnas. Pasūtītāju vidū ir arī tādas aviokompānijas kā Air Canada, Delta un Korean Airlines.
airBaltic savieno Baltijas reģionu ar 60 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS. Tā galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80,05% akciju, bet Ralfam Dīteram Montāgam-Girmesam ar viņam pilnībā piederošo SIA "Aircraft Leasing 1" pieder aptuveni 20%. airBaltic flotē ir 24 lidmašīnas: 12 Boeing 737 un 12 Bombardier Q400 NextGen.
papildināta visa ziņa