Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -2 °C
Daļēji saulains
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Latvijas dzelzceļa šefam grūtu izaicinājumu netrūks

"Mans mērķis ir panākt, lai nākamo desmit gadu laikā uzņēmums Latvijas dzelzceļš (LDz) kļūst par vislabāk pārvaldīto uzņēmumu Baltijā," uzsver jaunais LDz valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš, kurš līdz šim bija uzņēmuma valdes loceklis. Bērziņš atklāta konkursa rezultātā amatā tika iecelts šā gada 25.

februārī.Jaunais valdes priekšsēdētājs apliecina, ka turpinās veikt investīcijas LDz infrastruktūrā, kā arī lielāku vērību pievērsīs iekšzemes kravu pārvadājumiem. Par vienu no galvenajiem Bērziņa izaicinājumiem gan Latvijas Loģistikas asociācija, gan LDz arodbiedrība min rūkošo Krievijas ogļu kravu, kas pēdējos mēnešos samazinājušās par 17-20%, aizstāšanu ar citām kravām. To apzinās arī pats Bērziņš un stāsta, ka nesen vizītē Maskavā ticies ar Krievijas dzelzceļa pārstāvjiem un pārrunājis turpmāko sadarbību. Lai gan negatīvie faktori, kas ietekmē Krievijas kravu tranzītu cauri Latvijai, ir gan rubļa kursa kritums, kas šo tranzītu sadārdzina, gan kaimiņvalsts vēlme šīs kravas pārvadāt caur savām ostām, tomēr Bērziņš min, ka sarunas ar Krievijas dzelzceļu bijušas pozitīvas un varētu būt runa par zināma apjoma ogļu un naftas kravu piesaisti. Esot padomā arī cita veida kravas, taču līdz līguma parakstīšanai Bērziņš nevēlas konkretizēt, tieši kādas kravas tās varētu būt.LDz jaunais vadītājs arī noraida bažas par ģeopolitiskās situācijas slikto ietekmi un atzīst, ka LDz nekad neesot jutis nekādu politisku spiedienu no Krievijas dzelzceļa. Citi kravu piesaistes virzieni ir Ķīna, Kazahstāna un ASV. Kā vēl vienu svarīgu izaicinājumu Bērziņam Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš min "esošo izdevumu pārskatīšanu, jo mūsu dzelzceļa infrastruktūra ir viena no dārgākajām Eiropā. Piemēram, mūsu dzelzceļa uzturēšanas izmaksas ir divreiz lielākas nekā Zviedrijā." Pats LDz valdes priekšsēdētājs gan tam nepiekrīt, norādot, ka daudzviet Eiropā dzelzceļa infrastruktūras izmaksas līdz pat 90% dotē valsts, kamēr Latvijā to sedz tikai un vienīgi LDz. LDz arodbiedrības priekšsēdētājs Savelijs Semjonovs, lūgts vērtēt jauno valdes priekšsēdētāju, atbild īsi: "Mēs gribam rezultātu." Pats svarīgākais, lai rūkošā kravu apjoma dēļ netiktu zaudētas darbavietas.Visu rakstu lasiet laikraksta Diena otrdienas, 1.marta, numurā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas