Laika ziņas
Šodien
Smidzinošs lietus

Latvijas Pasts atklāj pirmos pakomātus

Lielākā daļa jeb 97% Latvijas iedzīvotāju saņem sūtījumus ar Latvijas Pasta starpniecību, bet 81% izmanto pasta pakalpojumus, lai nosūtītu vēstules vai paciņas, liecina Latvijas Pasta veiktā aptauja. Lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotājiem mūsdienīgus, ērtus un augošajam pieprasījumam atbilstošus pakalpojumus, Latvijas Pasts sācis apjomīgu modernizācijas plānu īstenošanu. Turpmāko gadu perspektīvā tie ietver daudzu pakalpojumu automatizāciju, uz klientu vērstu apkalpošanas un pašapkalpošanās sistēmu pilnveidošanu, kā arī dabai draudzīgu risinājumu ieviešanu ikdienas darbā.

Tā kā Latvijas iedzīvotāji aktīvi izmanto Latvijas Pasta pakalpojumus, uzņēmums plāno būtiski uzlabot to pieejamību. Jau tuvākajā laikā tiks automatizēta būtiska pakalpojumu daļa , pilnveidojot klientu attālinātu apkalpošanu un pašapkalpošanās iespējas. Pasta nodaļās paredzēts ieviest pašapkalpošanās kases, bet zvanu centru aprīkot ar virtuālajiem asistentiem, kā arī attīstīt plašu elektronisko pakalpojumu klāstu.

Klientiem būs iespēja izmantot pašapkalpošanās platformu sūtījumu noformēšanai Manspasts.lv, kā arī aktīvi turpināt lietot pilnveidoto mobilo lietotni, kas ļauj attālināti pieteikties pasta pakalpojumiem pasta nodaļā un kopš augusta piedāvā arī sūtījumu pāradresāciju uz ērtāko saņemšanas vietu ar mobilā tālruņa palīdzību.

“Sabiedrības vēlmes pasta pakalpojumu izmantošanā mainās līdz ar tehnoloģiju attīstību un izmaiņām dzīvesveidā. Latvijas Pasta ikdienas darbs ir cieši saistīts ar klientu apkalpošanu, tāpēc mums arī turpmāk ir svarīgi piedāvāt tirgus situācijai un pieprasījumam atbilstošus pakalpojumus. Mūsu nākotnes attīstības vīzija paredz virkni aktivitāšu pasta darbības modernizācijai,” norāda Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Viens no būtiskākajiem soļiem Latvijas Pasta modernizācijas plāna īstenošanā jau sperts, par 1,8 miljoniem eiro no investīciju fonda Baltcap iegādājoties 61 pasta sūtījumu saņemšanas termināļa tīklu, kas līdz šim bija pazīstams ar Pasta stacijas zīmolu. Darījuma rezultātā Latvijas Pasts ieguvis pilnīgi visus Baltcap 100% piederošos Pasta stacijas patlaban funkcionējošos pasta termināļus jeb pakomātus, tādējādi būtiski paplašinot sūtījumu izsniegšanas iespējas. Līdz ar to Latvijas Pasts vairāk nekā 370 pasta nodaļām, 1300 pastnieku un  100 kurjeru servisam, kā arī 50 Circle K degvielas uzpildes staciju tīklam sūtījumu izsniegšanai pievienoti 26 pakomāti Rīgā un 35 pakomāti galvaspilsētas apkaimē un citās Latvijas pilsētās. 

Pakomāti ar Latvijas Pasta zīmolu sāks pilnvērtīgi funkcionēt pēc sistēmu pilnīgas savstarpējas salāgošanas 2019.gada rudenī, kad tajos būs iespējams saņemt Latvijas Pasta klientiem adresētos sūtījumus no interneta veikaliem un paralēli turpinot apkalpot līdzšinējos Pasta stacijas klientus. Pakomātu vidējā kapacitāte pašlaik sasniedz 850 500 sūtījumu gadā, taču tūlīt pēc darījuma pabeigšanas tiks sākts pakomātu tīkla paplašināšanas izvērtējums, plānojot iepirkumu tādu jaunu pakomātu iegādei, kurus būtu iespējams izmantot arī ārpus telpām, tādējādi nodrošinot diennakts piekļuvi. 2019. gada beigās plānoti arī apmaksas servisa uzlabojumi, pakomātu izmantošanai ieviešot norēķinus ar maksājumu kartēm. 

Latvijas Pasta dati liecina, ka viens no pieprasītākajiem pasta pakalpojumiem ir sūtījumu saņemšana. Arī Latvijas Pasta aptaujas rezultāti rāda, ka iedzīvotāji lielākoties nosūta vēstules (46%), bet saņem – dažāda satura paciņas (57%). Turklāt kopējais pasta paciņu saņēmēju īpatsvars gandrīz divkārt pārsniedz šāda paša satura sūtījumu sūtītāju skaitu (29%), kas, visticamāk, saistīts ar iedzīvotāju aizvien aktīvāku iesaisti e-komercijas procesos. 

Līdz ar modernizāciju un pakalpojumu digitalizāciju Latvijas Pasta attīstības vīzija paredz ilgtspējīgu risinājumu ieviešanu ikdienas darbā, padarot uzņēmuma darbību ne tikai efektīvāku, bet arī videi draudzīgāku. Uzņēmums gatavojas iespēju robežās atteikties no dokumentu izdrukām un potenciāli iegādāties dabai draudzīgus transporta līdzekļus – ar autogāzi darbināmus kravas busus, motorollerus ar elektrodzinējiem u.tml. Savukārt, personalizējot pakalpojumus, tiks paplašināts pastnieka funkciju apjoms, īpaši reģionos, kur pastnieks arvien vairāk kļūs par pasta pakalpojumu sniedzēju, kas ierodas klienta dzīvesvietā un tur nodrošina nepieciešamos pasta pakalpojumus. Plānots, ka uzņēmuma attīstības jaunā stratēģija stāsies spēkā 2020.gadā. 

"Latvijas sakaru un loģistikas nozarē Latvijas Pasts ir viens no pieredzējušākajiem uzņēmumiem. Ar gandarījumu vēroju, kā tas kļūst konkurētspējīgāks un modernāks, reizē spējot izmantot arī neatsveramo pieredzi, kas uzkrāta gadu desmitiem. Ar katru soli, ko Latvijas Pasts sper pretim mūsdienīgākiem risinājumiem, tas veicina gan nozares, gan visas Latvijas tautsaimniecības izaugsmi,” uzsver satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas