Lūgts komentēt satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) otrdien pausto, ka Pasažieru vilciens īstenotā elektrovilcienu iepirkuma rezultāti liek domāt par uzņēmuma likvidēšanu, Grigulis norādīja, ka pašreiz ir nepieciešams saglabāt mieru un vēsu prātu.
"Mums ir pasūtījuma līgums, kas nosaka, uz kāda pamata mēs darbojamies. Vilcienu kustība nav pārtraukta, mēs strādājam un turpināsim strādāt. Tagad esam paziņojuši rezultātu un gaidīsim IUB rezultātu," teica Pasažieru vilciens vadītājs.
Viņš pauda, ka vēl ir pietiekami daudz laika, lai noslēgtu līgumu par jauno elektrovilcienu iepirkšanu. "Iepriekšējā pieredze liecina, ja ir kāda sūdzība, IUB to izskata divu mēnešu laikā. Pat, ja ir nepieciešami kādi papildinājumi vai papildu informācija, tad es uzskatu, ka ir pietiekams laiks līguma noslēgšanai," uzsvēra Grigulis.
Pasažieru vilciena vadītājs arī teica, ka ir jārēķinās ar to, ka iepirkumā piedalās divi pretendenti, kas vērtējumā ir ļoti tuvu viens otram. "Tas parāda, ka ir sīva konkurence, un abi pretendenti izmanto jebkādas metodes, lai uzvarētu," viņš norādīja.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Pasažieru vilciens, ņemot vērā IUB lēmumā pausto, pārvērtēja elektrovilcienu iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumus, un par uzvarētāju atzina Čehijas uzņēmumu Škoda Vagonka (Škoda).
Škoda kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.
Iepirkumā sacentās četri pretendenti - Spānijas uzņēmums Patentes Talgo S.L. (Talgo), Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmums, Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un Škoda.
Sākotnēji Pasažieru vilciens par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina Talgo, kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - Škoda un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru. Izskatot sūdzības, IUB aizliedza Pasažieru vilcienam slēgt līgumu ar Talgo par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, Pasažieru vilciens nolēma iegādāties vilcienus no Škoda, kura piedāvātā līgumcena ir 241,889 miljoni eiro.
Iepirkuma konkursā uzvarētājs tika mainīts, jo Pasažieru vilciens ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija Škoda. Talgo piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā Škoda bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.
Talgo iesniedza IUB sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Izskatot sūdzību, birojs 2019.gada marta beigās aizliedza Pasažieru vilcienam slēgt iepirkuma līgumu ar Škoda un uzdeva atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem. Tāpat IUB uzdeva Pasažieru vilcienam 20 darbadienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus. Aprīļa beigās IUB termiņu pārkāpumu novēršanai un pretendentu izvērtēšanai Pasažieru vilcienam pagarināja līdz 2019.gada 22.maijam.
Pasažieru vilciens ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš Pasažieru vilciens 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
interesanti