Darbinieki norāda, ka šogad 30. oktobrī pēc uzņēmuma valdes priekšsēdētāja un izpilddirektora Timo Rīhimeki atkāpšanās no amata, kas notikusi personisku iemeslu dēļ, viņi nosūtījuši kopīgu paziņojumu triju Baltijas valstu premjerministru birojiem un Satiksmes ministrijām, pieprasot nekavējoties rīkoties, jo izpilddirektora un tehniskā direktora pēkšņā atkāpšanās, kas ir piektā augstākās vadības nomaiņa pēdējo 14 mēnešu laikā, liek pievērst uzmanību strukturāliem jautājumiem saistībā ar projekta īstenošanas organizēšanu.
Savukārt Bērziņa uzskata, ka pārvaldības problēmas iespējams risināt pašreizējās uzņēmuma struktūras ietvaros. Turklāt viņa norāda, ka kopuzņēmuma darbu regulē vairāki noslēgti starpvalstu līgumi. Jāatgādina, ka a/s RB Rail ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kopuzņēmums un tā pārvaldību veido padome, kurā ir divi pārstāvji no katras valsts, un uzņēmuma valde. Pašlaik uzņēmuma padome pagaidu izpilddirektora statusā ir iecēlusi Agni Driksnu, Eiropas dzelzceļa līniju Attīstības un komunikāciju departamenta direktoru. Padome arī sāks starptautisku atlases procesu pastāvīgā izpilddirektora amatam.
Tiesa, atbildīgās Saeimas komisijas priekšsēdētājs Jānis Vitenbergs (KPV LV) norāda, ka Lietuvas puses akcionāram, kas darbojas uzņēmuma padomē, Romam Švedam, ir interešu konflikts, jo viņš vienlaikus pārstāv arī projekta izpildītājus, proti, ir dzelzceļa uzņēmuma Lietuvos geležinkeliai valdes priekšsēdētājs (neatkarīgais valdes loceklis). Uz šo interešu konfliktu kā nepieņemamu praksi Dienai norāda arī RB Rail darbinieku pārstāvis Ģirts Rūda, kurš ar projekta pārvaldību saistīto problēmu cēloni redz tieši sadrumstalotībā. Tāpēc par vislabāko iespējamo risinājumu viņš uzskata projekta pārraudzību nodot triju Baltijas valstu premjeru pārraudzībā, tas arī atrisinātu problēmas, kas rodas starpministriju sadarbībā. Rūda arī pauž, ka padomei jāsastāv tikai no profesionāļiem un tajā nedrīkst atrasties izpildinstitūciju pārstāvji, kā arī politiķi.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 5. decembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
reptilis
EV
:)