Viņš uzskata, ka Āgenskalna iedzīvotājiem tas būs pieņemams risinājums, jo Rail Baltica trase neskars dzīvojamo apbūvi.
Tāpat plānots, ka trases izbūves laikā tiks nojaukts dzelzceļa uzbērums pie autoostas. Uzbēruma nojaukšanas procesā vilcienu satiksme netikšot pārtraukta, bet gan ierobežota, jo vilcieni kursēs pa vienām sliedēm.
Kā skaidro RB Latvija pārstāvji, kopš aprīļa vairāk nekā 40 eksperti telpiski plānoja Rail Baltica trasi un veidoja inženierbūvju telpiskos variantus, tostarp pārvadus, tiltus, šķērsojumus, piebraucamos ceļus, energo un gāzes pārvadus.
Kopā izveidoti vairāk nekā 500 risinājumi esošās infrastruktūras šķērsošanai, tajā skaitā 60 tiltu risinājumi visiem trašu variantiem. Risinājumu veidošanas pamatprincips - piedāvāt mūsdienīgus risinājumus, saglabājot visu esošā dzelzceļa, autoceļu, energo un gāzes sistēmu, kā arī nodrošināt tās nepārtrauktu funkcionalitāti.
Balgalis skaidro, ka iespēju robežās veidoti vienoti transporta sistēmas koridori. Rīgā Rail Baltica vilciena trase plānota blakus esošajam dzelzceļam, ārpus Rīgas - sliedes līdzās esošajiem vai plānotajam autoceļiem.
Līdztekus Rail Baltica izbūvei no Stopiņiem līdz Sējai dzelzceļš plānots kopā ar 330 kV elektroapgādes līniju, kas ir Latvijas-Igaunijas starpsavienojums. Tas esot platāks koridors, toties nesadalot teritoriju. Savukārt jauns projekts izveidots 110 kV elektroapgādes līnijai no Skultes līdz Salacgrīvai vairāk nekā 40 kilometru kopgarumā ar apakšstaciju Salacgrīvā, kas uzlabos elektroapgādi arī Salacgrīvā. Veidojot inženiertehniskās būves, izdevies samazināt infrastruktūras ietekmi uz saimniecisko darbu un lauksaimniecību.
RB Latvija izpētes darba grupas vadītājs Arnis Skrastiņš savukārt skaidro, ka autoceļu šķērsojumi veidoti tā, lai saglabātu esošo autoceļu tīklu, kā arī veikta individuālu transporta mezglu izstrāde. Vienotie transporta koridori nodrošināšot pilnvērtīgi izmantotu teritoriju.
Upju šķērsojumos tilta forma un balstu novietojums veidots tā, lai atstātu pēc iespējas mazāku ietekmi uz dabas vērtībām.
Dzīvnieku pārejām, kas Latvijā tiks veidotas pirmo reizi, izmantota citu valstu pieredze. Sagatavoti astoņi līdz desmit priekšlikumi vietās, kur nepieciešams nodrošināt dzīvnieku migrāciju starp mežu masīviem un dažādiem Latvijas reģioniem.
Rīgas teritorijā esošajā dzelzceļa koridorā 27 kilometru kopgarumā novietota Rail Baltica dzelzceļa līnija. Šķirotavā tiks izveidots dzelzceļa pārvads, lai netraucētu esošo funkcionalitāti. Daugavas šķērsojumam noteikta šķērsojuma vieta, rasti konstrukciju varianti, un to izvēle tiks noteikta projektēšanas stadijā, bet Torņakalnā kā labākais risinājums tiek piedāvāts dzelzceļa tunelis zem esošā dzelzceļa.
Kā ziņots, uzņēmuma RB Latvija vadība trešdien prezentēja iespējamos tehniskos risinājumus Eiropas sliežu platuma trases Rail Baltica autoceļu un upju šķērsojumiem, vienotiem transporta koridoriem un dzīvnieku pārejām, kā arī informēs par galvenajiem secinājumiem vides izpētē.
Uzņēmumā skaidro, ka novembrī 15 Latvijas pašvaldībās, kuras skars Rail Baltica trase, notiks ietekmes uz vidi (IVN) ziņojuma sabiedriskā apspriešana. Savukārt kopš aprīļa veikts vides izpētes darbs un veidoti iespējamie tehniskie risinājumi trases novietojumam Latvijas teritorijā.