Rīgas domes deputāts Konstantīns Čekušins (S) skaidro, ka arī Latvijā attiecībā uz daļu sabiedrības reizēm tiek izmantots apzīmējums "krievu okupanti". Partijas ieskatā, ar tādu plakātu var vēl vairāk šķelt sabiedrību un veicināt naidu un vardarbību, tādēļ "Saskaņa" aicina plakātu noņemt.
LNB aģentūra LETA noskaidroja, ka plakāts ir daļa no Ukrainas mākslinieku grupas "TIGOIS project" laikmetīgās tēlniecības un gleznu izstādes "Mēs uzvarēsim! Переможемо!".
LNB skaidro, ka šajā izstādē redzamais plakāts ir viens no mākslas darbiem, kas pauž ukraiņu tēlnieku attieksmi pret Ukrainā notiekošo karu un vardarbīgo okupāciju.
LNB uzsver, ka izstādes saturā neiejauksies un minētais mākslas darbs paliks izstādē. ''Mākslai pieder vēstījuma un formas brīvība,'' norāda bibliotēkas pārstāvji.
Izstādē "Mēs uzvarēsim! Переможемо!" ir eksponēti Ukrainas mākslinieku grupas "TIGOIS project" radīti darbi, kuru autori ir tēlnieki Illja Trofimčuks (grupas vadītājs), Serhijs Kraveckis, Antons Dvoržaks, Mikola Jurčaks, Danilo Turijs, Romans Turijs un gleznotājs Vasils Stepanovs. Izstādē Rīgā ir apskatāma 60 darbu kolekcija - tēlniecības darbi metālā un gleznas.
Izstādē eksponētie darbi ir uztverami kā Ukrainas tautas varonības dienasgrāmata, kurā mākslinieki vēsta par šī brīža cīņu pret Krievijas agresiju. Tēlniecības kompozīcijās un gleznās ir tvertas spēcīgas, neretušētas emocijas, pārdzīvojumi - veltījums Mariupoles pilsētas aizstāvjiem, karā kritušajiem, nogalinātajiem bērniem, norāda LNB.
Izstāde LNB telpās būs apskatāma līdz šā gada 22.jūnijam.
Šis nav pirmais gadījums, kad "Saskaņas" deputāts Čekušins aicina cenzēt mākslas darbus. Viņš savulaik iebilda arī pret mākslinieka Kristiana Brektes sienas gleznojumu jeb murāli "Veltījums Džemmai Skulmei" uz Rīgas 40. vidusskolas ēkas sienas.
Tāpat ziņots, ka pērn pēc Daugavpils pašvaldības spiediena Marka Rotko mākslas centrs izņēma no ekspozīcijas trīs pirms mēneša atklātas igauņu keramiķa Sandera Raudsepa personālizstādes "Nāvīga vēlme nonākt pēcnāvē" darbus. Mākslinieks ciklā "Tavs alternatīvais Jēzus" dažādos veidos interpretēja krustu.