Tele2 biroja darbinieki jau no pandēmijas sākuma 2020. gada martā strādāja attālinātajā režīmā, bet no šā gada 11. aprīļa uzņēmums pārgāja uz darbu elastīgā režīmā, kas paredz daļu laika pavadīt birojā un daļu laiku strādāt attālināti.
“Jau iepriekš bijām izlēmuši, ka tādā darba organizēšanas formātā, kāds tas bija pirmspandēmijas laikā, mēs birojā vairs neatgriezīsimies. Darbinieki vēlas elastīgu darba režīmu, tādēļ mums birojs kalpos kā atsevišķu svarīgu sapulču un projektu darba grupu tikšanās vieta, kā arī vide, kur kolēģiem socializēties. Tas nozīmē, ka aptuveni 40% no darba laika katrs darbinieks, ja vēlēsies, varēs pavadīt ārpus biroja, strādājot arī no ārzemēm,” stāsta Tele2 personāla vadības departamenta direktore Aija Bite-Ozere. “Protams, ka darbs elastīgajā režīmā prasa papildu pielāgošanos dažādiem procesiem, piemēram, skaidrus darba principus, kad ir obligātas klātienes tikšanās, un tehnoloģisko nodrošinājumu, lai sapulces var notikt gan attālināti un klātienē, gan abējādi.”
Lai uzņēmuma darbinieki varētu veiksmīgi strādāt attālinātā režīmā, visiem ir nodrošināti bezmaksas mobilie sakari un internets, portatīvie datori, kā arī sadarbībā ar IKEA tiek iekārtoti mājas biroji.
“Darbs attālinātā režīmā, protams, liek darba devējiem pastiprināti domāt par sadarbību starp dažādām komandām. Viena no mūsu veiktajām aptaujām arī atklāja, ka, strādājot attālināti, trešdaļai darbinieku Latvijā visvairāk pietrūkst socializēšanās ar saviem kolēģiem, kas ir būtisks veiksmes faktors veiksmīgai savstarpējai sadarbībai un iesaistei. Lai to nodrošinātu, klātienes tikšanās birojā ir neaizstājams instruments, tādēļ arī mūsu iekšējās darba organizācijas modelis paredz zināmu darba dienu skaitu pavadīt birojā,” atzīst Bite-Ozere.