"Klientu datu drošība ir tā augstākā prioritāte. Aplikāciju Yandex.Taxi uztur Eiropas Savienībā bāzēta kompānija (Yandex.Taxi BV), kas reģistrēta Nīderlandē. Visi uzņēmuma klientu dati tiek apstrādāti un uzglabāti strikti atbilstoši Eiropas Ssavienības normatīvajiem aktiem, to skaitā datu aizsardzības regulai (GDPR). Yandex.Taxi uzsver, ka ir atvērti visām nepieciešamajām pārbaudēm no atbildīgo iestāžu puses," portālam Diena.lv norāda uzņēmuma pārstāve Natālija Žuravļova.
"Pieeja jebkurai privātai klienta informācijai tiek kontrolēta no Android un iOS izstrādātāju puses un tā nevar tikt nodota trešajām pusēm un līdz ar to publiskajā telpā izskanējušajiem pārmetumiem nav nekāda pamatojuma," klāstīja Yandex.Taxi pārstāve.
Lietotne pēc uzstādīšanas viedierīcē prasa piekļuvi ne tikai GPS datiem, kas šāda tipa lietotnēm ir pamata nepieciešamība, lai noteiktu klienta atrašanās vietu un varētu nosūtīt uz turieni taksometru, bet arī piekļuvi mikrofonam, kas esot nepieciešams, lai "nodrošinātu iespēju ierunāt brauciena galapunktu".
"Principā jebkurai citai aplikācijai, lai tā veiktu savas funkcijas, ir nepieciešamas līdzīgas pieejas," pauda Žuravļova.
Kibedrošības eksperti gan brīdina rūpīgi izsvērt, kādas pielaides piešķirt mobilajām lietotnēm, un liegt piekļuvi tādām tālruņa funkcijām, kas nav nepieciešamas lietotnes pamatdarbības nodrošināšanai.
Tā kā Yandex.Taxi pakalpojumus sniedz arī Latvijā, bažas par datu drošību izskanējušas arī te. Latvijas Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas Cert.lv rīcībā gan pagaidām nav ziņu par lietotnes radītiem riskiem. To pašu norādījis arī Satversmes aizsardzības birojs, vienlaikus uzsverot, ka "rūpīgi seko līdzi aktualitātēm kibedrošības jomā".
nu
irlielāmērāticams