Tomēr nākamajos gados alus tirgū sagaidāmas arī pozitīvas tendences - lai gan noieta apjomi kritīsies, palielināsies alus tirgus vērtība, norāda Aldara izpilddirektors Marguss Kasteins un skaidro, ka tam ir vairāki iemesli. Viens no galvenajiem - turpmākajos gados Latvijas ekonomika turpinās attīstīties, kas pozitīvi ietekmēs iedzīvotāju labklājību un pirktspēju. Alus cienītāji varēs atļauties iegādāties augstākas cenu klases alu. Tādējādi pašlaik Latvijā lielākais alus segments - lētā alus, kas lielākoties tiek pildīts plastmasas (PET) pudelēs, - piedzīvos strauju lejupslīdi.
Pētījuma autori prognozē, ka PET alus segments Latvijā līdz 2018. gadam samazināsies līdz 30% no kopējā alus tirgus. Pašlaik tie ir 50%, un tas ir augstākais rādītājs Baltijas valstīs. Jāpiebilst gan, ka ne visi iedzīvotāji, kas līdz šim patērējuši PET alu, dzīves apstākļiem uzlabojoties, kļūs par vidējas cenu kategorijas alus cienītājiem, daļa pāries uz stipro alkoholu un alkoholiskajiem kokteiļiem.
To, ka sarūk PET alus patēriņš, apliecina arī veikalu tīklu Rimi, Maxima Latvija un Elvi pārdošanas rādītāji.
Visu rakstu lasiet otrdienas, 5.maija, avīzē Diena!