Tostarp 7% aptaujāto biļete reģionālajos autobusos nav tikusi izsniegta pēdējā gada laikā, bet 17% - pirms vairāk nekā gada. Visvairāk biļetes neizsniegšanas gadījumu pieredzējuši Pierīgas reģiona pasažieri - 32%, seko pasažieri Zemgales reģionā - 23%, Kurzemes reģionā - 21% un Vidzemes un Latgales reģionā - 20% aptaujāto.
Vienlaikus aptaujā 76% respondentu norādījuši, ka nekad nav saskārušies ar gadījumiem, kad autobusa vadītājs neizsniedz biļeti.
"Mūsu veiktās aptaujas rezultāti liecina par to, ka biļetes tirdzniecības pārkāpumi sabiedriskajā transportā nav retums. Tomēr iedzīvotāju atbildēs vērojama pozitīva tendence - pēdējā gada laikā ir samazinājies to pasažieru skaits, kuri ir saskārušies ar situācijām, kad viņiem neiedod biļeti. Turpinot attīstīt lojalitātes programmas un bezskaidras naudas norēķinu iespējas autobusos, kā arī stiprinot kontroles pasākumus, jau tuvākajā nākotnē pārkāpumu skaits reģionālajos autobusos varētu sarukt vēl vairāk," sacīja ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
ATD arī norādīja, ja kontrolieri konstatē, ka autobusā brauc pasažieris bez braucienam derīgas biļetes vai vispār bez biļetes, pasažierim var tikt piemērots naudas sods vai arī attiecīgajam pasažierim draud izsēdināšana no autobusa.
Tāpat aptaujā noskaidrots, ka citus pārkāpumus, piemēram, kustības saraksta neievērošanu, mobilā tālruņa izmantošanu, vadot autobusu, pēdējo divu gadu laikā ir piefiksējuši 8% respondentu.
Pēc aptaujas datiem, vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto ar reģionālo maršrutu autobusu brauc mazāk nekā reizi mēnesī, 17% brauc reizi vienā vai divās nedēļās, 14% - vismaz reizi mēnesī, bet 13% - vairākas reizes nedēļā. Izplatītākie iemesli, kāpēc iedzīvotāji brauc ar sabiedrisko transportu, ir ārsta apmeklējums, kā arī draugu vai radu apciemošana - šos kā galvenos brauciena mērķus norādījuši attiecīgi 37% un 36% aptaujāto, savukārt 21% pasažieru norādījis, ka ar autobusu brauc uz darbu, bet 19% - uz sporta vai kultūras pasākumu.
Aptauja veikta tiešsaistē 2018.gada maijā, aptaujājot 707 ārpus Rīgas dzīvojošus un reģionālo autobusu pakalpojumus izmantojušus Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 gadiem. Aptauju veikusi mediju aģentūra "MediaCom" kopā ar datu piegādātāju "Norstat".
Jau vēstīts, ka informatīvās kampaņas "Neapzodz sevi - paņem biļeti!" mērķis ir veicināt iedzīvotāju līdzatbildības sajūtu, pieprasot braukšanas biļeti, par kuru pasažieris ir samaksājis, un nepieļaut biļešu tirdzniecības pārkāpumus autobusos. Nepaņemta biļete veido nekorektu statistiku par reisa vai visa maršruta pieprasījumu, kā arī pasažierim, kuram brauciena laikā nav biļetes vai tā ir neatbilstoša, draud līdz 20 eiro liels naudas sods vai izsēdināšana no autobusa.
Nesaņemot biļeti vai konstatējot citus biļešu tirdzniecības pārkāpumus, pasažieri var sazināties ar kontrolieriem visu diennakti, sūtot īsziņu vai zvanot pa tālruni 27776621 un norādot autobusa maršrutu, brauciena dienu un laiku, kā arī pieturvietu, kurā pasažieris tika uzņemts autobusā, atzīmēja ATD.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. ATD uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.