"Salīdzinājumā ar aizvadīto gadu reisus un maršrutus esam samazinājuši vismaz par 15%. Vasaras periodā saistībā ar skolēnu brīvdienām to daudzumu daudzviet samazināsim vēl par 30–40%. Mūsu parādi pārvadātājiem ik mēnesi aug par 30 000 latu, bet cilvēkiem sabiedriskais transports kļūst aizvien nepieejamāks," avīzei norāda Kurzemes plānošanas reģiona administrācijas vadītājs Kristiāns Godiņš. Par parādu veidošanās iemesliem viņš nosauc straujo degvielas cenas kāpumu, šoferu, kas paņem naudu, tomēr neiedod biļeti, rīcību un aizvien lielāku cilvēku pārcelšanos no laukiem un blīvāk apdzīvotajām vietām. "Iekļauties šā gada finansējuma rāmjos nav iespējams. Vienīgā iespēja – samazināt reisu un maršrutu skaitu," piebilst K.Godiņš.Vidzemes plānošanas reģionā (VPR) šajā gadā jau slēgts 31 reiss, turklāt to daudzums krietni pieaugs, uzsvēra VPR sabiedriskā transporta pakalpojumu un plānošanas nodaļas vadītājs Jānis Ošiņš. Viņš uzskata – pasažieru pārvadājumu tirgus kropļošanā, īpaši lauku rajonos, ļoti daudz slikta izdara skolēnu autobusi - ar tiem, tostarp arī ar Šveices dāvinājuma autobusiem nereti cilvēki brauc uz darbu vai kārto citas ikdienas vajadzības. Savukārt valsts pasažieru pārvadātājam, kura autobuss tukšu maršrutu izbrauc vēlāk, kompensē zaudējumus.Rīgas plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta plānošanas nodaļas vadītāja Ligita Olante uzsver – jau patlaban ir skaidrs, ka visvairāk reisu samazinājumu pēc diviem trīs mēnešiem izjutīs lauku teritorijās dzīvojošie cilvēki. "Latgalē jau patlaban ir vietas, kur sabiedriskais transports nekursē. Ludzas maršrutu tīklā ir palikuši 20 maršruti, tostarp četros ir viens reiss nedēļā. Līdzīga situācija ir Balvu maršrutu tīklā," norāda Latgales plānošanas reģiona sabiedriskā transporta nodaļas vadītājs Vladislavs Stankevičs. Pasažieru pārvadātājiem patlaban parādā ir ne tikai plānošanas reģioni, parāds ir izveidojies arī par starppilsētu pārvadājumiem. "Patlaban valsts pasūta komercpārvadātājiem reisus noteiktā teritorijā un pārvadātājs no peļņas labajos maršrutos vismaz daļēji kompensē zaudējumus maršrutos, kur pasažieru ir maz. Brīvajā tirgū pārvadātāji brauks vienīgi tad un tur, kur varēs pelnīt, un zaudētājs būs pasažieris. Savukārt valstij būs jākompensē aizvien lielāki zaudējumi neizdevīgajos reisos. Šā iemesla dēļ, ja pietiek naudas, ir jāturpina darboties ar esošo modeli," tā Satiksmes ministrijas Sauszemes transporta departamenta direktors Andris Lubāns. Viņš tomēr pieļauj komercpārvadājumu ieviešanu nākamajā gadā.
Atcels daudzus autobusu reisus, notiks arī maršrutu slēgšana
Autotransporta direkcija (ATD) un plānošanas reģionu eksperti šajā mēnesī sola izveidot vienotu maršrutu tīklu, apvienojot starppilsētu un autobusu maršrutus un saskaņojot autobusu reisus ar vilciena satiksmi. Valsts dotācija starppilsētu un vietējiem reģionālajiem maršrutiem šajā gadā ir samazināta par 21%, un jau patlaban ir zināms, ka daudzus autobusu reisus atcels un, visticamāk, notiks arī maršrutu slēgšana, raksta Latvijas Avīze.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.