Kopš abonementu biznesa modeļi strauji izplatījušies dažādās nozarēs, tie kļuvuši par stabilu uzņēmējdarbības stratēģiju. Uzņēmumu ieskatā viena no tās pievilcīgākajām priekšrocībām ir regulāru ieņēmumu gūšana. Tradicionālos biznesa modeļos ienākumi var būt neregulāri, bet abonēšanas modeļi var nodrošināt prognozējamāku un stabilāku ieņēmumu plūsmu. Turklāt, analizē Forbes, konsekventie ienākumi ievērojami uzlabo uzņēmuma novērtējumu, padarot to pievilcīgāku arī potenciālajiem investoriem. Piemēram, Apple pērn paziņoja, ka uzņēmuma pakalpojumu abonentu skaits pārsniedzis vienu miljardu un ienākumi no straumēšanas un mākoņpakalpojumiem sasnieguši rekordlīmeni. Līdz ar to šie ienākumi veido būtisku daļu no uzņēmuma apgrozījuma, kas labāk pazīstams kā mobilo tālruņu, datoru u. c. tehnikas ražotājs. Savukārt Google abonēšanas pakalpojumu komplekts, tostarp YouTube Premium, YouTube Music, YouTube TV un Google One mākoņkrātuve, pērn nodrošināja 15 miljardus dolāru (13,5 miljardi eiro) lielu apgrozījumu. Kopš 2019. gada uzņēmuma ienākumi no abonēšanas pakalpojumiem ir pieckāršojušies, kaut galvenais tā ienākumu avots ir reklāmas.
Līdz 2028. gadam abonēšanas biznesa segmenta ieņēmumi varētu sasniegt gandrīz vienu triljonu ASV dolāru (899 miljardi eiro), liecina pētījumu kompānijas Juniper Research analīze. Šogad to vērtība ir gandrīz 600 miljardi dolāru. Citā pētījumā aplēsts, ka globālais abonēšanas segments jau nākamgad sasniegs 1,5 triljonus dolāru. Šo izaugsmi stimulēs abonēšanas segmenta paplašinās jaunās jomās, piemēram, tādās kā mobilitāte kā pakalpojums, piegādes pakalpojumi u. tml.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 4. oktobra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00