Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Būvniecībā pieļauto kļūdu dēļ kavējas Gaujas tilta būvniecība

Būvniecībā pieļauto kļūdu dēļ, visticamāk, aizkavēsies jaunā tilta pār Gauju pie Murjāņiem atklāšana. Kļūmes esot novērstas, tomēr nav pārliecības, ka problēmas neradīsies arī turpmākajā projekta realizācijā. Par to liecina projekta pasūtītāja valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) pārstāvja Didža Zvirbuļa teiktais.

Pēc speciālista vārdiem, tas būs skaidrs, veidojot nākamo tilta segmentu. Tilta būvniecība tika apturēta, kad atklājās kļūdas laidumu konstrukcijā. Kā skaidro būvfirmas SIA Merks celtniecības nodaļas vadītājs Jānis Šperbergs, pārstrādājot sākotnējo tehnisko projektu, izvēlētais darbu veicējs — Spānijas kompānija Eitsa — nebija ņēmis vērā vairākus blakusapstākļus, kurus bija iespējams konstatēt tikai uz vietas tilta laidumu bīdīšanas laikā. LVC pārstāvis Dienai teica, ka arī būvnieks pieļāvis neprecizitātes būvlaukuma izveidē. Konstatētās nepilnības, kā apgalvo J.Šperbergs, nav saistītas ar tādiem būtiskiem parametriem kā tilta nestspēja vai izturība, bet gan ar būvniecības procesa norisi un tam nepieciešamo tehnisko atbalstu. Pēc viņa teiktā, tilta būvniecībai izvēlēto tehnoloģiju citās Eiropas valstīs plaši izmantojot, taču Latvijā tā neesot lietota daudzus gadus. Jāpiebilst, ka Latvijā vienīgais tilta sabrukšanas gadījums pēdējos gados bijis 1986.gadā, kad nepareizu aprēķinu dēļ tika pārslogots Ķeguma hidroelektrostacijas tilts. Projekta būvuzrauga SIA Firma L4 valdes loceklis Aldis Kreislers sarunā ar Dienu sacīja, ka atklāto novirzi nevar saukt par milzīgu defektu, tomēr viņš to uzskata par nopietnu. "Būvniecība ir tāds process, kur visas lietas nevar paredzēt," piebilst A.Kreislers, būvdarbus pielīdzinot mājas remontam, kura laikā negaidīti var atklāties problēmas, piemēram, logu uzstādīšanā. Situācijas novērtēšana un risinājuma izvēle prasa laiku. Šajā gadījumā darbu apturēšana varētu par vienu diviem mēnešiem aizkavēt objekta pabeigšanu, kas bija plānota septembra beigās. LVC pārstāvis skaidroja, ka visas kļūdu dēļ radušās papildu izmaksas būs jāsedz celtniekam. Ja tiltu uzbūvē nekvalitatīvi, būvniekam var nākties to pārbūvēt, piebilda D. Zvirbulis. Merks gan sola, ka notikušais nekādi nesadārdzinās projektu. Kopumā, kā liecina LVC publicētā informācija, darbi izmaksās 2,3 miljonus latu bez pievienotās vērtības nodokļa. Tilta projekts atklāj vēl kādu nepilnību — ņemot vērā nākotnes plānus paplašināt autoceļu Sēnīte—Valmiera posmā no Sēnītes līdz Raganai, izveidojot kopumā četras braukšanas joslas pašreizējo divu vietā, tilts būtu jāceļ augstāk. Pēc nākotnē iecerētā projekta izstrādātāja a/s Ceļuprojekts pārstāvja Ilgvara Platā domām, tas varētu padarīt sarežģītāku idejas realizāciju, kas gan labākajā gadījumā varētu sākt piepildīties ap 2015.gadu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas