Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Būvniecības gaitā mainīta Zolitūdes Maxima jumta konstrukcija - viengabala siju vietā izvēlētas divdaļīgas

Zolitūdes lielveikala "Maxima" būvniecības laikā projektā mainīts jumta metāla konstrukciju veids un sākotnējā projektā paredzētās vienlaidus metāla sijas aizstātas ar divdaļīgām sastiprinātām sijām, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina ēkas inženierprojekta autora SIA "HND grupa" īpašnieks, projektētājs Ivars Sergets.

"Pārprojektēt jumta metālkonstrukcijas nācās tāpēc, ka to ražotājs lielās vienlaidus sijas nevarēja piegādāt uz būvlaukumu," sacīja Sergets.Jautāts, vai pēc vienlaidus siju aizstāšanas ar divdaļīgajām tika pārrēķinātas slodzes un tās atbilda sākotnējam projektam, Sergets atbildēja apstiprinoši. "Arī pēc noslodzes pārrēķina jumta metāla sijām bija jāiztur sākotnēji paredzētā vidējā noslodze ap tonnu uz kvadrātmetru un 1,5 tonnas uz kvadrātmetru atsevišķās vietās uz jumta, kurās bija paredzēti koki," skaidroja Sergets.Inženieris piebilda, ka būvniecības laikā siju stiprinājuma vietās izmantotais stiprinājuma skrūvju skaits atbilda projektā paredzētajam. "Man gan nav informācijas, vai skrūvju materiāls atbilda projektā paredzētajam," piebilda Sergets.Lielveikalā izmantoto jumta metālkonstrukciju ražotāja un piegādātāja SIA "Vikom Industry" ražošanas projektu vadītāja Svetlana Andrianova biznesa portālam "Nozare.lv" uzsvēra, ka ražotājs garantē piegādāto metāla konstrukciju atbilstību projektā prasītajai kvalitātei."Sijas tika izgatavotas atbilstoši projektam. Skrūves mēs neražojam, tāpēc tās tika iepirktas SIA "Eurobolts", taču visai skrūvju partijai bija atbilstības deklarācija, kas apliecina to atbilstību prasībām," piebilda Andrianova.

Minētās konstrukciju izmaiņas kā iespējamo traģēdijas iemeslu min arī būvnieku piesaistītais eksperts, būvinženieris Valters Celmiņš.

Celmiņš Latvijas Televīzijai stāstīja, ka sākotnēji metāla kopnes plānotas vienlaidus, bet tieši "Vikom Industry" esot piedāvājusi tās mainīt uz divdaļīgām, jo tādas vieglāk uzstādīt. Pēc Celmiņa vārdiem, diemžēl projekta inženierprojektētāji akceptējuši šādu "ne labu savienojuma veidu".

Lai arī šādas savienotas kopnes netiek rekomendētas, Celmiņš uzsvēra, ka konstrukcijām vajadzējis izturēt plānotās slodzes, tāpēc viņš domā, ka vajadzētu būt arī citiem papildus faktoriem - nepietiekami izturīgām skrūvēm, neplānotām pārslodzēm vai kam citam.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas