Pusmiljons eiro PR vajadzībām
Decembra beigās RB Rail AS bez plašākas izziņošanas ir izsludinājusi vērienīgu komunikācijas stratēģijas izstrādes un sabiedrisko attiecību pakalpojumu sniegšanas iepirkumu. Kā izrādās, sabiedriskajām attiecībām ir jāatvēl iespaidīgāks finansējums nekā biznesa plāna izstrādei: kamēr līgums par biznesa plāna izstrādi noslēgts par 359 tūkstošiem eiro (bez PVN), sabiedrisko attiecību vajadzībām trīs gados plānots iztērēt līdz pat 400 tūkstošiem eiro bez PVN (vairāk nekā pusmiljonu eiro ar PVN). Turklāt iepirkuma nolikums rāda, kā šo naudu prioritāti paredzēts tērēt: uzņēmuma vadību īpaši neuztrauc sabiedrības viedoklis, jo tā ietekmēšanai līdzekļus nav paredzēts tērēt, toties plānots koncentrēties uz vietējiem politiķiem, Eiropas institūcijām, regulējošām iestādēm un citām ietekmes grupām. Tērējot vidēji gandrīz 14 tūkstošus eiro ik mēnesi trīs gadu laikā, RB Rail AS vadība vēlas "gūt atbalstu no viedokļu līderiem un nozares ekspertiem projekta īstenošanas un pārvaldīšanas komandai" un organizēt komunikāciju veidā, kas samazina negatīvo viedokļu parādīšanos publiskajā telpā.
Jau pirms šī iepirkuma, pērn augustā, RB Rail AS ir piešķīrusi 64 tūkstošus eiro līdzīgiem mērķiem – mārketinga pakalpojumiem. Pašlaik ir izsludināts vēl viens iepirkums par riska vadības rokasgrāmatas izstrādi. Jāpiebilst, ka vēl tikai samērā nesen – 2016. gada rudenī – uzņēmums rīkojis iepirkumu faktiski identiskām sabiedrisko attiecību vajadzībām, proti, "lai nodrošinātu pakalpojumus, kas saistīti ar Baltijas mēroga komunikācijas stratēģiju RB Rail AS globālajam projektam Rail Baltic/Rail Baltica un tās īstenošanai Latvijā". Kāpēc tagad, gadu un trīs mēnešus vēlāk nepieciešama atkal jauna stratēģija, kaut arī projekts nav mainījies?
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena piektdienas, 12. janvāra, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!
Trollis JT
Enģeļa viesis
Rubesa