Augusta vidū Latvijas nacionālā aviosabiedrība paziņoja par trešo noslēgto līgumu (riska dalīšanas sadarbības ietvaros) ar Lietuvas lidostām (Lietuvos oro uostai). Šoreiz tas paredz, sākot ar šā gada oktobra beigām, savienot ar tiešajiem reisiem Viļņu ar Vācijas pilsētu Diseldorfu.
Rīgas lidostā Dienai norāda, ka riska dalīšana, lai gan nav plaši izplatīta prakse, ir viens no iespējamiem atbalsta mehānismiem, lai veicinātu jaunu pārvadātāju piesaisti vai jaunu maršrutu atklāšanu. Jāņem vērā, ka Vācija ir viena no Lietuvas, arī Baltijas valstu kopumā, nozīmīgākajām valsts ekonomiskajām partnerēm un dienvidu kaimiņvalstī plānots pastāvīgi izvietot Vācijas brigādi NATO sadarbības ietvaros.
Uz ilgu laiku
Praksē riska dalīšanas sadarbībā abas iesaistītās puses strādā kā partneres. AirBaltic kopā ar Lietuvas lidostām izstrādāja maršruta ilgtermiņa biznesa plānu, prognozējot pasažieru plūsmu, ieņēmumus, kā arī modelēja nepieciešamās investīcijas, lai konkrēto maršrutu padarītu veiksmīgu. Šīs investīcijas konkrēta maršruta kontekstā sedz lidsabiedrības potenciālos zaudējumus līdz brīdim, kad tas kļūst rentabls. Kad tas ir noticis, uzņēmums atgriež peļņu lidostai. Šis arī ir iemesls, kāpēc šie līgumi tiek noslēgti uz relatīvi ilgu laika posmu (līdz 15 gadiem).
Galvenais ieguvums airBaltic ir tāds, ka risku dalīšanas sadarbība samazina uzņēmuma sākotnējo risku jaunajiem maršrutiem un ļauj nodrošināt stabilus lidojumu grafikus, līdz maršruts nobriest un kļūst ilgtspējīgs. Tādējādi lidosta dalās ar sākotnējo risku un plānotajiem zaudējumiem šajā periodā.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 27. augusta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00