Viņš skaidroja, ka kravu pārvadātājiem 30%-40% no izdevumu kopapjoma aizņem degvielas izmaksas. Līdz ar to, ja degvielas cenas paaugstinās, piemēram, par 10%, tad pakalpojuma cena attiecīgi kāpj par 3%-4% un šo cenu pieaugumu izjūt gala patērētāji. Turklāt transporta pakalpojumu maksa aug kā vietējiem kravu pārvadātājiem, tā starptautiskiem.
Sākumperiodā sāpīgāko sitienu saņemot mazie kravu pārvadātāji, jo līgumi slēgti uz ilgāku laiku un tajos ietverta zemāka degvielas cena. Latvijā lielākā daļa - 70% līdz 80% - esot mazie kravu pārvadātāji. Straujš cenu kāpums varot mazos uzņēmējus novest arī līdz bankrotam. Turklāt patlaban kravu pārvadātāju tirgū turpinoties klusums un pakalpojuma cena jau tā ir zema.
Trēziņš pieļauj, ka klusums, iespējams, skaidrojams ar Krievijas prezidenta vēlēšanām, taču straujais degvielas cenu kāpums situāciju vēl vairāk pasliktinot.
Jau ziņots, ka Latvijas degvielas tirgotājs Latvija Statoil trešdien par vienu santīmu paaugstinājis benzīna un dīzeļdegvielas cenas, līdz ar to 95.markas benzīns pārsniedzis viena lata robežu un maksā 1,009 latus, liecina Statoil mājaslapā pieejamā informācija.