AS «Diena», kurai pieder «Zemgales Ziņas», kontrolpaketes īpašnieks Viesturs Koziols uzskata, ka tas ir absolūts konkurences kropļojums.
Jelgavas domes lēmumprojekts paredz apstiprināt jaunus aģentūras «Zemgales info» maksas pakalpojumus. Tie paredz privāto un komerciālo sludinājumus, reklāmas tekstus gan izdevumā, gan portālā, reklāmas banerus un citus maksas reklāmas veidus. Pastāvīgajiem reklāmdevējiem paredzētas atlaides, tāpat aģentūra plāno nodarboties ar reklāmas maketu sagatavošanu publicēšanai citos izdevumos.
Projektam pievienotajā skaidrojumā teikts, ka aģentūra cer katrā izdevuma numurā ar maksas reklāmu aizpildīt nepilnu lappusi un pašvaldības dotāciju tādējādi samazināt par 20 – 30 tūkstošiem latu gadā.
«Šāda pašvaldības rīcība nav saprotama un pieņemama,» uzsver AS «Diena» kontrolpaketes īpašnieks V.Koziols. Viņš norāda, ka darbība reklāmas jomā nekādi nav pieskaitāma pie pašvaldības funkcijām, tāpēc to pieļaut nedrīkst un tiks meklēti veidi, kā panākt, lai Jelgavas Dome ievērotu likumus.
Jāatgādina, ka Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) jau pirms diviem gadiem nosūtīja Jelgavas Domei vēstuli, prasot nekavējoties pārtraukt maksas sludinājumu pieņemšanu. Dome, lai arī negribīgi un ar kavēšanos, prasību pildīja. RAPLM pārstāve Ilze Dišlere ceturtdien «Ziņām» norādīja, ka ne likumos, ne ministrijas nostājā izmaiņu nav – šāda rīcība nav tiesiska.
«Privātpersonu reklāmu publicēšanu nevar uzskatīt par sabiedrības informēšanas īstenošanas formu, jo reklamēta tiek reklāmas devēja nevis vietējās pašvaldības piedāvātā prece vai pakalpojums, kas nav saistāms ar vietējo pašvaldību darbību. Turklāt reklāma vietējās pašvaldības laikrakstā vai bezmaksas izdevumā tiek ievietota, nodrošinot iespēju reklāmas devējam gūt komerciālu vai citādu labumu, kas nevar tikt uzskatīts par sabiedrības interešu apmierināšanu,» norāda ministrija. Tā atsaucas uz Valsts pārvaldes iekārtas likumu, kas neļauj traktēt reklāmu ievietošanu kā publisku pakalpojumu.
RAPLM norāda, ka pašvaldības savos laikrakstos vai bezmaksas izdevumos pēc būtības ir tiesīgas publicēt informāciju par pašvaldības, tās iestāžu un kapitālsabiedrību darbību, funkciju un uzdevumu īstenošanu, tādejādi informējot sabiedrību par attiecīgajā pašvaldībā notiekošajām aktivitātēm, nevis publicēt reklāmas, tādejādi pārkāpjot likumos noteiktās pašvaldību funkcijas.
Jelgavas dome tomēr uzskata citādi. Projektam pievienotajā paskaidrojumā tā pauž viedokli, ka arī reklāmas, par kurām tās aģentūra iekasēs naudu, ir sabiedrībai nepieciešama informācija. Tāargumentē ar pērn veiktu aptauju, kas esot rādījusi, ka 73 procentiem «Jelgavas Vēstnesis» ir galvenais informācijas avots par norisēm Jelgavā. «Ņemot vērā, ka Jelgavas pilsētas administratīvajā teritorijā šādu auditoriju nesasniedz neviens cits izdevums, arī uzņēmējiem un valsts pārvaldes iestādēm ir būtiski informēt iedzīvotājus par savu darbību un piedāvātajiem pakalpojumiem», teikts skaidrojumā.