Kā vēstīja Bloomberg, politisko konsultāciju firma Cambridge Analytica, kas pērnā gada rudenī ieguva slavu, palīdzot panākt Donalda Trampa ievēlēšanu ASV prezidenta amatā, savulaik izmēģinājusi spēkus arī Latvijā, piemēram, 2010.gadā konsultējot par oligarhiem dēvētos Aināru Šleseru un Andri Šķēli, kuri toreiz pēdējo reizi iekļuva Saeimā, tomēr necilo rezultātu dēļ pie varas netika.
Firma ASV vēlēšanās izmantoja savus "psihogrāfisko datu modeļus", lai pārliecinātu neizlēmušos vēlētājus, vēršoties viņu sociālo mediju profilos un pasniedzos īpaši adresētus vēstījumus un reklāmas, kurās izmantoti dzīves uzskati, kas šiem vēlētājiem varētu piemist.
Londonā bāzētā SCL Group, kas ASV pazīstama kā Cambridge Analytica, ir piedalījusies vēlēšanu kampaņu konsultēšanā četru kontinentu valstīs, tostarp Latvijā.
SCL ir norādījusi, ka tā 2006.gadā Latvijā esot vadījusi kampaņu, kuras mērķis esot bijis kurināt spriedzi latviešu un krievu attiecībās. "Pēc būtības krievi tika vainoti bezdarbā un citās ekonomikas problēmās," teikts SCL dokumentos. Cambridge Analytica vadītājs Aleksandrs Nikss apstiprināja firmas lomu, sakot, ka tās pētījumos noskaidrots, ka šāda spriedze "ietekmē vēlētāju rīcību".
SCL tīmekļa vietnē norādīts, ka tā 2010.gadā ir sniegusi padomus arī Šleseram un Šķēlem. Viņu vadītā Par labu Latviju (PLL), kuras sarakstos togad kandidēja un tika ievēlēts arī pašreizējais premjers Māris Kučinskis (ZZS), īstenoja masīvu priekšvēlēšanu kampaņu, tomēr Saeimas vēlēšanās ieguva tikai astoņus mandātus un valdošajā koalīcijā neiekļuva. Turklāt jau pēc nepilna gada šī Saeima tika atlaista, un 2011.gada rudenī Šķēle vairs nemēģināja iekļūt Saeimā, bet Šlesers - nespēja.
Drošības policija visu iepriekšminēto informāciju izmantos turpmākajā darbā atbilstoši kompetencei, aģentūrai LETA apliecināja DP, kuras kompetencē ir izmeklēt etniskā un nacionālā naida kurināšanas noziegumus.