Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā -2 °C
Apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Dzelzceļš kā ģeopolitisks signāls

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
ttp
t
Spānijā un Francijā ir dažāds sliežu platums un neviens neko nedomā mainīt. Vilcienu sastāvi pāri robežai, katru dienu brauc simtiem. Un automātiskā režīmā, neapstājoties maina riteņu pāra platumu.
rekur
r
Par dzelzceļu nav ko strīdēties. Tā ir NATO militāra būve un visi stāsti par ekonomiku ir tāds pats vien Zīgerista banāns. Ēzeļiem un lētticīgajiem kaut kas gar degunu taču jāvicina. Dzelzceļš 100%, ka būs. Tāpat, kā eiro. TUR, Centrālkomitejā, tas jau ir izlemts. Projektu, tikai, kavē lietuvieši, jo pie viņiem tas sliežu platums, jau pienāk un viņiem ir izdevīgi būt par Galapunktu. Tas nes peļņu.
padomdevejs
p
Izskatas, ka Latvijas iditoiskie politki, prezidenti,ministri, ieredni, deputati neko nav spejigi paveikt, vienmer intrigas, kivini, stridi kurs noris lielaku kumosu. Ir tacu skaidris, ka Rail Baltica II porojekts ir jarealize nekavejoties. Butu loti talredzigi un strategiski vajadzigi, ja si projekta ietvaros, lidzas dzelzcela linijai no Rigas lidz Lidostai tiktu izbuvets tramvaju sliezu cels, pa kuru no LIdostas lidz Rigas Centralstacijai regulari, visu diennnakti kursetu tramvajs, piemeram, ik pa 30. minutem. Ja uzklausa Kruminu, kurs uzdodas par specialistu, tad tacu var sis vecas sliedes nomainit un platsliezu celu, lai tas butu identiskis kads tas ir vecaja Eirropa. lai nebut neparedeto avariju, negadijumu.
Inženieris
I
Nav nekādu problēmu Kauņā, līdz kurai jau ir (vai drīz būs) Eiropas platuma sliedes, nomainīt riteņu platumu vagoniem. Vērtīgākais pa ES naudu būtu atjaunot dz/c līdz Pērnavai, kas ir pusotrreiz īsāks ceļš uz Tallinu, nekā caur Valgu. Nelaime tā, ka,šķiet, bāleliņu labieši sapirkuši zemes gabalus un zem paklāja nežēlīgi cīnās, lai nopirktajai zemei cauri uzprojektētu jaunu līniju, kas pēc paredzamās attiecības izmaksas/tonnas+pasažieri ir pilnīgs absurds. Jau paskatoties kartē vien, tas ir skaidrs pat skolniekam. Ko tad mēs- būvēsim Rīgā vēl vienu tiltu? Un kur cirtīsim priedes, lai dzītu vēl vienu stigu?
Ogles neved caur pilsētas centru
O
Dzelzceļa konfigurācija Rīgā ir fundamentāli jāmaina, nojaucot uzbērumus un novirzot kravu plūsmu projām no centra. Ideāla vieta centrālajai dzelzceļa stacijai ir bijušā preču stacija Hanzas. ielā. Kāpēc to neizmanto? Kāpēc dzelzceļu neiegremdē pazemē? Aizbrauciet un Kopenhāgenu, Berlīni, Hamburgu, jebkuru Eiropas pilsētu un paskatieties, kā tas darāms.
Vārds
V
KO darīt ar Štokmann? Netraucē dzelzceļa attīstībai?
  • 0
  • 0
KKK
K
Kamēr katru dienu no Rīgas aties vilciens uz Maskavu, bet nebūs vilcieni uz Berlīni vai Romu mēs paliksim Krievijas ietekmes sfērā...
tieši tā
t
20 gadus dzīvojām cara standartā. Korupcijas zelta perēklis. Rezultātā - preces kaut kādas kaut cik pārvadā, bet pasažieru pārvadājumi arhaiskā, vēl zemākā līmenī kā Indijā. Lielākajā daļā bijušās infrastruktūras aug nezāles, bomžiem izlaupīšanas objekti. Laiks spert radikālus soļus Eiropas virzienā.
Izolacionisma politika
I
Svarīgakais ieguvums Latvijai - būt savienotai ar Eiropu. Un tie, kuri 20 gadus kavēja dzelzceļa sakaru izbūvi, tie izpildīja Kremļa politisko pasūtījumu - turēt Latviju komunikāciju izolacijā, gan no Eiropas, gan no Lietuvas-Igaunijas. Jo dzelzceļs - visdemokratiskakais un ērtakais sakars starpeiropas telpā.
Vārds
V
haham - tieši tā - visērtākais transports, videi visdraudzīgākais. LV, diemžēl, joprojām vada naftas tirgoņu mafija, kas cenšas VISU TRANSPORTU TURĒT uz naftas bāzes, likvidējot dzelzceļus. aizbrauc kādreiz uz Šveici un paskaties, ko nozīmē ĒRTS TRANSPORTS! Tautai, nevis miljonāriem.
  • 12
  • 2
haha
h
Lieliski lozungi! ( kam sekoja ilgi un vētraini aplausi)!
  • 2
  • 7
efcg
e
Esoso dzelzcelu vajag pilniba likvidet in jauno buvet no nulled. Vajadziga pasatirisanas.
To ?
T
85% plāno segt ES. Būtu pilnīgais stulbums to neizmantot. Protams, ka cilvēciņi, kas redz Latviju labāk muitas savienībā, ir gatavi izdomāt visādas muļķības, lai tikai šo projektu kavētu
J
Ekspluatācija!!!! Tāds sīkums kā dzelzceļa sliede - 100m gara, tāds sīkums kā trases nemitīga uzraudzība .... 85%(?) dalības maksa būvniecībai, ne ekspluatācija. Izskatās pēc cukura rūpnīcu likvidācijas afēras. Bet elitei un varas partijām ir ko rokas berzēt. Būvēsim, otkati !!! ... Tik kas un cik maksās. Par to ne vārda!
  • 2
  • 8
?
?
Tikai kas, un galvenais - cik par to maksās? Var sanākt padaudz. Tāpēc veiksmīgi nolikvidējām savas dzelzceļa līnijas, kuru uzturēšanu nevar salīdzināt ar šo monstru.
Jukums
J
Dzelzceļa līnijas nolikvidēja Krištopans, solīja autobusus. Un .... pats aizlaidās uz Vāciju.
  • 3
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas