Tas nozīmētu, ka 100 miljonus latu vilcienu iepirkumam izmantot vairs nevarētu. Tomēr politiķi joprojām ir pārliecināti, ka gala vārds ir valdībai.
Lai nezaudētu Kohēzijas fonda finansējumu 100 miljonu latu apmērā, kas sākotnēji bija domāts vilcienu iegādei, Satiksmes ministrija (SM) izstrādāja priekšlikumus EK. Oficiālā vēstule no EK gaidāma tuvāko nedēļu laikā, bet neformālā gaisotnē Latvija saņēmusi zaļo gaismu, lai 80 miljonus latu izlietotu dzelzceļa infrastruktūras uzlabošanai sešos projektos. Cita starpā iecerēts uzlabot pārmijas un rekonstruēt peronus. Nosacījums - darbi jāuzsāk nākamgad, lai līdz 2015tā gada beigām projektus īstenotu. Par atlikušajiem 20 miljoniem SM vēl priekšlikumus tikai gatavo.
Eiropas Savienības fondu (ESF) stratēģijas departamenta direktors Edgars Šadris de facto par tikšanos Briselē stāsta, ka ,,konceptuāli iebildumu no EK puses nav. Galvenais uzstādījums no EK ir, lai mēs nenovirzītos no sākotnēji uzstādītā mērķa.” Šo finansējumu vairs nevarēšot izmantot vilcienu iegādei. E.Šadris: "Šobrīd par vilcienu iepirkumu šajā ESF plānošanas periodā runas nav. Attiecīgi mēs strādājam pie scenārija "b", ko darīt ar šo finansējumu, kā to lietderīgāk izmantot dzelzceļa jomā." SM valsts sekretāra vietniece Ilze Aleksandroviča papildina: "Šobrīd es nevaru teikt, vai jauni vilcieni būs ar fonda naudu vai bez tās, bet tas, ko diezgan viennozīmīgi varu teikt, ja gadījumā ir jāveic jauns iepirkums, tad par šo plānošanas periodu mēs visdrīzāk nerunājam."
Tikmēr satiksmes ministrs Aivis Ronis ir pārliecināts, ka gala lēmumu jāpieņem valdībai: "Sarunās ar EK mēs neesam mainījuši programmas mērķi – mobilitātes palielināšana pa dzelzceļu. Pat EK viedoklis neizslēdz iespēju joprojām iepirkt vilcienus, ja spāņu puse (CAF) piekrīt tādam risinājumam, kam ES atļauj izmantot šos līdzekļus."