Abu iesniegto sūdzību izskatīšanas laiku IUB pagaidām vēl nav noteikusi.
Jau vēstīts, ka Škoda Vagonka pārstāvji otrdien rīkos preses konferenci, lai informētu par iepirkumu procesa gaidu, izgaismotu iespējamos pārkāpumus, kā arī stāstītu par iespējamo procesa turpmāko attīstību. Preses konferencē piedalīsies uzņēmuma viceprezidents Ivo Gurnaks, Škoda Vagonka biznesa attīstības direktors Romāns Sorkins, kā arī Čehijas vēstnieks Latvijā Miroslavs Koseks. Preses konference notiks plkst.14 viesnīcas Rixwell Hotel Konventa Sēta konferenču zālē Kampenhauzens.
Pasažieru vilciena pārstāve Agnese Līcīte aģentūrai LETA iepriekš sacīja, ka uzņēmums pilnībā respektē visu pretendentu tiesības likumā noteiktajā kārtībā vērsties IUB ar sūdzībām, un tieši IUB ir iestāde, kas pieņems lēmumu par sūdzību pamatotību vai, gluži otrādi, nepamatotību.
"IUB iesniegtas jauno elektrovilcienu iepirkuma pretendentu sūdzības, kurās tie apšauba iepirkuma procesa gaitu, sākot ar pārējo pretendentu kvalifikāciju, kas tika vērtēta 2015.gadā iepirkuma pirmās kārtas ietvaros, līdz pat iepirkuma rezultāta paziņošanai. Tostarp tiek apšaubīti piedāvājumu vērtēšanas nosacījumi, ir norādīts uz iespējamiem tiesību aktu pārkāpumiem sarunu procedūrā un finanšu piedāvājumu vērtēšanā, apšaubīta citu pretendentu iesniegtā informācija, kā arī citu piedāvājumu tehniskā un tehnoloģiskā atbilstība iepirkuma nolikumam," teica Līcīte.
Tāpat ziņots, ka Pasažieru vilciens par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina Spānijas uzņēmumu Patentes Talgo S.L., (Talgo), kura piedāvātā līgumcena ir 225 303 262 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.
Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis skaidroja, ka Talgo piedāvājums bija saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Jautāts, kādas bija pārējo pretendentu piedāvātās līgumcenas, Grigulis sacīja, ka nākamais izdevīgākais piedāvājums bija par nepilniem 20 miljoniem eiro dārgāks.
Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - Talgo, Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmums, CAF un Škoda Vagonka.
Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un Stadler, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču Stadler ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās Hyundai Rotem un Stadler. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza Hyundai, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no Stadler nav finansējuma, un Pasažieru vilciens līgumu nenoslēdza.
Pasažieru vilciens ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.