Kurzemes hercogistē darbojās sešas kuģu būvētavas, kur holandiešu kuģu
būvnieki apmācīja vietējos meistarus. Šajās kuģu būvētavās tika
uzbūvēti nevis vienkārši labi, bet gan izcili burinieki. Pats hercogs
Jēkabs deva šiem kuģiem vārdus un izvēlējās to kapteiņus.
Krievu kokgriezējiem nācās apzināt muzeju dokumentus, lai izveidotu senlaiku dekorus, kas bija hercoga Jēkaba burinieku atšķirības zīme. Bet stūres ratu, kuģa sirdi, ko pašu par sevi var saukt par mākslas darbu, darinājuši Liepājas meistari.
“Libavai” ir arī mūsdienīga “sirds” - dīzeļdzinējs, kura jauda ir 120 zirgspēki. Buras platība ir 102 kv/m, kas ir pilnīgi pietiekami, lai burātu Baltijas jūrā ar ātrumu 6 mezgli, kas nemaz nav slikti 16,5 m garam kuģim.
“Libava” ir projektēta kā tūrisma kuģis, kurā ir piecas divvietīgas kajītes. Ir arī kajītkompānija, kambīze, trīs dušas un tualetes, kā arī sauna, par kuru diez vai varēja sapņot augstmaņi 17.gadsimtā.
“Libava” atbilst visām mūsdienu drošības prasībām. Tajā ir četras ūdens necaurlaidīgas starpsienas, pietiekami spēcīgs dzinējs, kā arī labs navigācijas aprīkojums. “Libavai” atļautā kuģošanas zona ir divdesmit jūdžu attālumā no krasta. Līdzīga veida burinieki vienmēr bijuši iecienīti visā pasaulē. Eiropā vien katru gadu norit vairākas regates. Arī tradicionālajā burinieku saietā “Baltic Sail” “Libava” piedalīsies. Līdz ar to Liepājā tiks sekmētas jūras tradīciju atjaunošana.