Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

FOTO: Rekonstruēs Rīgas starptautisko autoostu

Šī ir pēdējā iespēja, un ja autoostas rekonstrukcija netiks veikta, tad uzņēmumam ir jāmaina darbības veids, sarunā ar Dienas Biznesu saka a/s Rīgas starptautiskā autoosta (RSA) valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule. Autoosta ir tehniski un tehnoloģiski novecojusi, tai ir kapacitātes problēmas, jārisina arī dažādi drošības (vides, pretterorisma) aspekti, kā arī jāceļ pasažieru apkalpošanas kvalitāte. 

"Gribam gan skaistumu, gan racionalitāti," par to, ko RSA sagaida no starptautiskā metu konkursa, kura rezultāti varētu būt zināmi oktobra vidū, saka Gromule. Būvniecību plānots pabeigt piecos septiņos gados. Uzņēmums vēlas iegūt arhitektoniski interesantu ēku un pilnvērtīgu termināli, kur būtu apmierinātas gan pasažieru, gan pārvadātāju, gan RSA saimnieciskās intereses. Tā kā autobusu apkalpošana neesot ienesīgs bizness, uzsvars nākotnē varētu tikt likts uz komercplatību iznomāšanu, ar ko varot nopelnīt daudz vairāk. Ieņēmumu struktūrā autobusu iebraukšanas maksa veido apmēram pusi, biļešu tirdzniecība trešdaļu, bet telpu noma un reklāmas izvietošana vien ap 10%. Iecerēts, ka pati autoostas ēka tiks paplašināta gan autobusu platfomas, gan Prāgas ielas virzienā, kā arī varētu kļūt augstāka.

Laikraksts vēsta, ka nepieciešamas nojumes arī kanāla pusē. Tiks ņemtas vērā arī citu valstu autoostu kļūdas – Stokholmā savulaik uzbūvēta tāda, kur šobrīd nevar apkalpot divstāvu autobusus, Hamburgā ir skaistas, bet nepraktiskas nojumes, Minskā glītos apaļos jumtus nevar notīrīt. Vaicāta, ko iecerēts darīt ar dzelzceļa uzbērumu, viņa pieļauj iespēju, ka daļēji tas varētu tikt nojaukts Prāgas ielas pusē, taču tas ir finansiālo iespēju jautājums, un bez pilsētas atbalsta tas nav paceļams. Latvijas dzelzceļam līdz šim pret to neesot bijusi noraidoša attieksme, un šādā gadījumā dzelzceļam tiktu izveidota estakāde.

Izeja uz 13. janvāra ielu zināmā mērā ir drošības jautājums, jo šobrīd steidzamas pasažieru evakuācijas gadījumā ir grūtības ar piekļuvi – vienā pusē kanāls, otrā dzelzceļa uzbērums.

Lai līdz 5. augustam iesniedzamie meti nebūtu formāli, ir paredzēts naudas balvu fonds 20 tūkstošu eiro apmērā. Pirmais būtiskais jautājums, kas pasažieriem un pārvadātājiem varētu rasties saistībā ar rekonstrukciju, ir – kādu ietekmi autoostas rekonstrukcija varētu atstāt uz biļešu cenām. RSA valdes priekšsēdētājas vietnieks Jānis Briedītis norāda, ka RSA nodrošina autoostas pakalpojumus iekšzemes un starptautiskajiem pasažieru pārvadātājiem, tas ir, pilda operatora funkcijas. Latvijas reģionālo pasažieru pārvadātāju biļešu cenas nosaka valsts SIA Autotransporta direkcija, savukārt starptautisko pasažieru pārvadājumu biļešu cenas ir pašu pārvadātāju kompetencē. Līdz ar to, pēc viņa teiktā, autoostas rekonstrukcija autobusu biļešu cenas neiespaidos. Jāpiebilst, ka RSA sniedz autoostas pakalpojumus arī Jelgavā.

Plašāk lasiet pirmdienas, 24.marta, laikraksta Dienas Bizness 4.lpp.!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas