gada praktiski netiek izmantots. Pirms gada būvēt sākto, 174 metrus garo un 12 metru plato tiltu autotransporta un gājēju kustībai paredzēts nodot pēc apmēram pusotra mēneša, jūnija sākumā. To _Dienai_ apstiprināja pasūtītāja pārstāvis, Ventspils brīvostas pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis. Apvedtilts savienos Rūpniecības ielu Ventas kreisajā krastā ar Fabrikas ielu Pārventas pusē.
No 24.februāra līdz 10.martam ventspilnieki bija aicināti izteikt priekšlikumus par jaunā tilta nosaukumu, tādu ienāca pāri par diviem simtiem. Pēc tam pilsētas domes attīstības komisija izvēlējās četrus populārākos variantus — Apvedtilts, Robežtilts, Putu tilts, Rezerves tilts — un aicināja par tiem balsot. Tika doti arī pilsētnieku pamatojumi katram nosaukuma variantam. Piemēram, par Putu tiltu būvi ieteica dēvēt ne vien tāpēc, ka tādas reizēm lejtecē sakuļ Ventas ūdeņi, bet, ņemot vērā arī jauno, Latvijā pirmo reizi pielietoto tehnoloģiju tā uzbērumu veidošanā. Šim nolūkam izmantota ne vien grunts, bet arī īpaši izturīgi polistirēna (putuplasta) bloki — šādu materiālu lieto arī ēku siltināšanai.
Savukārt Apvedtilts tika saistīts ar jaunās hidrobūves funkciju — atslogot esošo tiltu, kā arī iespēju izmantot to gadījumos, kad Ventas tilts pēc rekonstrukcijas zināmās diennakts stundās būs pacelts kuģu ienākšanai. Pilsētnieku piedāvātajos tilta nosaukumos bija ieteikums būvi saukt vienkārši par Jauno, Šauro, Hercoga Jēkaba, Lemberga tiltu, bet visvairāk ventspilnieki vingrinājās asprātībā saistībā ar savu mēru, iesakot to nodēvēt par Lemberga laipu, Lemberga jostu vai kakla siksnu, Lemberga pārkari un līdzīgos vārdos. Par pragmatisko Apvedtilta nosaukumu nobalsojuši 40,27%, bet romantisko Putu tilta vārdu gribējuši 39,75% ventspilnieku.
Tilta būve ir tikai viens no objektiem kopš 2003.gada īstenotajā projektā Pievedceļu rekonstrukcija Ventspils ostas termināļiem. Šī projekta sākotnējās izmaksas sasniedza 24 miljonus eiro (ap 17,8 miljoniem latu), tajās ietilpst gan vairāku ostas virzienā ejošu ielu rekonstrukcija, gan jaunu maģistrāļu izbūve apmēram 800 metru garumā, kā arī esošā, apmēram 40 gadu vecā Ventas tilta rekonstrukcija un tā brauktuvju paplašināšana līdz četrām joslām. Šie darbi sāksies, kad ekspluatācijā nodos Apvedtiltu. Jaunā Apvedtilta un tā pievedceļu būvniecība izmaksājusi aptuveni sešus miljonus latu, lielākā daļa no šīs summas ir Eiropas Savienības finansējums.
Tilts pilsētas robežās no saliekamām, Holandē izgatavotām metāla konstrukcijām uzbūvēts Ventas šaurākajā vietā. Līdzīgus tilta būves paņēmienus, tai skaitā, ar putuplasta pielietošanu uzbērumiem, lieto arī Beļģijā, Holandē, citur Rietumeiropā, un šo pieredzi radoši izmantojuši ventspilnieki. Tā konstrukcijā saskatāms arī kāds neparastums — vienā Apvedtilta pusē visā tā garumā vairāk nekā metra augstumā piestiprināti īpaša stikla ekrāni. Tie nodrošinās, lai jaunā tilta kopšanā pielietojamā sāls un smiltis netiktu ar vēju aizpūstas uz blakus esošo dzelzceļa tiltu un nebojātu to.
Augošās pilsētas un ostas vajadzībām otra tilta būvniecība par nepieciešamību kļuvusi jau pirms vairākiem gadiem, jo uz esošā pīķa stundās un avāriju gadījumos veidojas kilometriem gari sastrēgumi.