Grāmata izdota elektroniskā formātā angļu valodā.
Tā ir Latvijas vēsturē pirmā zinātniskā monogrāfija, kurā Latvijas mediju sistēmas kontekstā analizētas nozīmīgāko mediju īpašnieku stratēģijas. Grāmatā apkopota informācija par ziņu aģentūru, laikrakstu un žurnālu izdevniecību, radio un TV kanālu, kā arī interneta ziņu portālu, populārāko interneta vietņu un Latvijas reģionu mediju īpašniekiem. Izdevumā identificēti aktīvākie un ietekmīgākie īpašnieki, kuru darbība kopš 1991. gada līdz 2013. gada sākumam noteikusi mediju vides attīstību Latvijā.
"Man vienmēr gribējies saprast, kas rada mediju ietekmīgo un aizraujošo stāstu pamatu. Ir viegli pašus pirmos mediju satura centrā ieraudzīt žurnālistus un redaktorus. Bet lielākoties tieši mediju īpašnieki iecer mediju produktus, pieņem darbā profesionāļus, definē savu mediju organizāciju pārstāvētās vērtības. Mediju īpašnieku idejas, ambīcijas, mērķi un šo mērķu vārdā pieņemtie lēmumi pie mums nonāk, kā viņu dibināto mediju saturs. Ja zinām, ka sabiedrību ietekmē mediju sniegtā informācija, kas gan var būt vēl svarīgāk, kā noskaidrot - kas ietekmē medijus?" saka Anda Rožukalne.
Monogrāfijā publicētā informācija par Latvijas mediju īpašniekiem analizēta, izmantojot Latvijas Uzņēmumu reģistra datus, kas iegūti Lursoft datu bāzē laikā no 2010. gada augusta līdz 2013. gada februārim. Informācija par Latvijas mediju darbības kontekstu iegūta no tirgus, sociālo un mediju tirgus pētījumu aģentūras TNS Latvia publicētajiem datiem, grāmatā izmantota informācija, kas apkopota ziņu aģentūras LETA arhīvos un tās portālā nozare.lv, kā arī mediju publikācijās.
Kā norāda A.Rožukalne, ne tikai Latvijā, bet arī citās valstīs ir ļoti maz pētījumu, kas analizē mediju īpašnieku ietekmi un sabiedrības mijiedarbību. Lai iepazīstinātu starptautisko akadēmisko un mediju vidi ar nozīmīgām Latvijas mediju īpašnieku darbības likumsakarībām, grāmata izdota angļu valodā, e-grāmatas formātā, kas būs pieejams Latvijas un starptautiskajās e-grāmatu tirdzniecības vietnēs.
Sākot jau no otrdienas, 21.maija grāmata ir pieejama Amazon.com Kindle formātā: http://www.amazon.com/Latvias-Media-Owners-ebook/dp/B00CWKBQDQ. Savukārt, sākot no 22.maija, grāmata būs iegādājam vietnē http://e-gramatas.lv/zinatne/latvias_media_owners, bet no 23.maija - arī iBookStore, Samsung Readers Hub un Amazon.com citos formātos. Grāmata būs lasāma visās digitālajās ierīcēs - viedtālruņos, plaņšetdatoros, datoros, dažādu firmu e-grāmatu lasītājos.
Grāmatas nosaukums angļu valodā ir Latvia’s media owners. A monograph on Latvia’s media system and the most important owners thereof. Tās izdevējs ir apgāds Zinātne, un grāmata nāk klajā Frīdriha Eberta fonda finansiālu atbalstu.
Par grāmatas autori Andu Rožukalni:
Anda Rožukalne vairāk nekā 20 gadus strādājusi par žurnālisti un redaktori dažādos Latvijas medijos. Kopš 2006.gada ir studiju programmas "Žurnālistika" vadītāja Rīgas Stradiņa universitātes Komunikācijas fakultātē, vada Komunikācijas studiju katedru. 2010.gadā aizstāvējusi Latvijā pirmo mediju auditorijai veltīto doktora disertāciju. Bijusi 2010.gadā dibinātās Latvijas Žurnālistu asociācijas veidotāju vidū. Aktīvi darbojas Latvijas mediju vides likumu attīstīšanā. Strādājusi Latvijas jaunā sabiedriskā medija koncepcijas detalizācijas darba grupā 2012.gadā. Regulāri piedāvā Latvijas mediju vides procesu analīzi savās mediju kritikas slejās, akadēmiskās publikācijās un intervijās. Anda Rožukalne Baltijas mediju pētniecības asociācijas (Baltic Association for Media Research) biedre un Eiropas Mediju menedžmenta izglītības asociācijas (European Media Management Education Association) biedre.
Izdota Rožukalnes grāmata Latvijas mediju īpašnieki
Otrdien, 21.maijā izdota Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) asociētās profesores, mediju ekspertes dr.sc.soc. Andas Rožukalnes grāmata Latvijas mediju īpašnieki.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.