Tādus secinājumus laikraksts Dienas bizness izdara pēc sarunas ar nozares ekspertiem, kā arī analizējot līdzšinējo pieredzi ar airBaltic lidojumiem ziemā un bijušā kompānijas prezidenta Bertolta Flika izteikumus.
Pašlaik jaunieceltā airBaltic valde kopā ar padomi strādā pie airBaltic nākotnes stratēģijas un mērķiem. Uzņēmuma vadībai kopā ar akcionāriem būs jāpieņem lēmums, vai airBaltic arī nākotnē turpina iet uz maksimālu attīstību, iekarojot tirgu ar iespējami daudziem maršrutiem - šāda stratēģija lidsabiedrībai bija līdz šim, taču nesa zaudējumus, vai arī par mērķi tiek izvirzīta kompānijas peļņa, kas nozīmē, ka esošais lidojumu maršrutu tīkls būs jāapcērp.
Gan premjers Valdis Dombrovskis (Vienotība), gan Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss norādījuši, ka airBaltic reisu un galamērķu skaits nākotnē, visticamāk, mainīsies, lai gan premjers solījis, ka reisi vismaz netiks atcelti pēkšņi, kā tas bija šā gada 12. un 13. septembrī, kad negaidīti tika atcelti atsevišķi reisi uz Berlīni, Briseli, Stokholmu, Viļņu un Tallinu.
Pirmajā airBaltic jaunās valdes un padomes sanāksmē esot notikusi iepazīšanās ar aktuāli risināmajiem jautājumiem aviokompānijā: "Mēs gribam saglabāt Rīgu kā Ziemeļeiropas aviācijas centru, lidojumi notiks pēc līdzšinējā plāna, ja nākamgad arī būs reisu pārstrukturizācija, tad straujas izmaiņas vismaz tuvākajā laikā nav gaidāmas," Dienas biznesam sacīja airBaltic padomes priekšsēdētājs Gints Kiršteins.
B.Fliks iepriekš draudēja, ka airBaltic samazinās lidojumu skaitu par 726 lidojumiem novembrī un par 723 lidojumiem decembrī salīdzinājumā ar 2010.gadu. Savukārt 2012. gadā airBaltic starptautiskajā lidostā Rīga izpildīšot par 25 lidojumiem dienā mazāk nekā 2011.gadā. Tomēr pašlaik par tik lieliem samazinājumiem oficiāli vēl informācijas nav. Turklāt jāņem vērā arī sezonālais aspekts - airBaltic ik gadu ziemā atsakās no tipiskiem vasaras lidojumu maršrutiem, kā arī atsevišķos maršrutos samazina lidojumu intensitāti, jo ziemā cilvēki mēdz lidot mazāk.
Līdz ar to, apkopojot pieejamo informāciju, Dienas bizness secina, ka ziemā var tikt atcelti lidojumi uz Nicu, Tartu, Madridi, Atēnām, Simferopoli, Odesu un Baku, Amānu un Beirutu, kur arī politiskā situācija spēlē savu lomu. Savukārt uz/no Tallinas, Viļņas un Helsinkiem lidojumu intensitāte varētu sarukt no pašreizējiem 35 reisiem nedēļā līdz aptuveni 20. Daži reisi varētu tikt atcelti arī uz Briseli.
Taču airBaltic ir arī maršruti, kuru popularitāte un līdz ar to lidojumu skaits būtiski pieaug - šeit līderos ir Kijeva, kur lidojumu skaits nedēļā var pieaugt pat trīs reizes - no pašreizējām septiņām līdz 21, aug arī Minska, kurp turpmāk būs lidojumi katru dienu, Minhene, Varšava, kā arī Zviedrijas universitātes pilsēta Ūmeo.