Svarīgi, lai jaunie mākslīgā intelekta (MI) rīki apmierinātu cilvēku vajadzības, pieprasījumu. Tas būs dabisks selekcijas process, līdzīgi kā interneta pirmsākumos bija uzņēmumi un risinājumi, kas vēlāk pazuda. "Līdzīgi kā tagad strādā jaunuzņēmumi, daļa neizdzīvo. Bet svarīgi ir mēģināt, lai varētu saprast, vai risinājumi der vai ne," teic Accenture vadītājs Baltijā Ivo Ālmanis.
Vēl viens būtisks aspekts ir uzticēšanās MI rīkiem, piemēram, ja, atbildot uz jautājumiem, sniedz arī informācijas avotus. Uzticēšanās MI ir barjera, vai sniegtajam rezultātam var ticēt, bet vienlaikus tas ir arī laika jautājums, un jāsāk ar maziem solīšiem. Turklāt MI pielietošanas jomas ir plašākas nekā tikai noskaidrot atbildes uz jautājumiem, apkopot informāciju. Jāņem vērā, ka MI joprojām ir problēmas ar mazajām valodām, tajā skaitā latviešu. Piemēram, ChatGPT, Copilot ir diezgan vispārīga pielietojuma rīki. Bet I. Ālmanis norāda, ka tiek radīti specializēti rīki konkrētām vajadzībām, kas tiek testēti, un tajos "halucinācijas" (MI pašizdomāti fakti, kas neatbilst patiesībai) ir izņemtas ārā. Specializētie rīki ir nākotne, bet vispārējie nebūs atbilstošākie konkrētām situācijām.
Jānoder cilvēkiem
Vēsturiski jau ir piedzīvots, ka tehnoloģijas apsteidz problēmu. Un, runājot par mākslīgo intelektu, Swedbank
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 26. marta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60