CSDD Jelgavas nodaļas priekšniece Evita Šalājeva informē, ka eksāmenu Jelgavā ir iespējams kārtot ar automašīnu no Rīgas, jo tā ir vienīgā CSDD automašīna ar automātisko ātruma kārbu. «Pieprasījums pēc šāda veida apliecībām nav liels. Domāju, mācīties braukt tikai ar automātisko kārbu izvēlēsies vecāka gadagājuma cilvēki, kuriem ar mehānisko braukt ir grūtāk,» uzskata E.Šalājeva. Viņa informē, ka Jelgavā ir tikai viens instruktors, kas piedāvā topošiem autovadītājiem braukt ar auto ar automātisko ātrumkārbu.
Jelgavniece, kas pirms eksāmena atzina, ka ir ļoti uztraukusies, eksāmenu tomēr nav nokārtojusi.
Savukārt testa braucienu izmēģināja Sniedze Birbele no Saldus. «Vīrs nomira, bet man palikusi automašīna tieši ar «automātu». Saldū mācīties ar šādu auto nevaru, tāpēc braucu uz Jelgavu,» savu lēmumu pamato kundze, stāstot, ka testa braucien laikā CSDD inspektors gan slavējis, gan norādījis uz kļūdām. E.Šalājeva lēš, ka kundze eksāmenu varētu kārtot pēc apmēram mēneša.
CSDD skaidro, ka šādos eksāmenos kārtība un cena neatšķiras no ierastās procedūras un izmaksām, taču braukšana jākārto ar auto, kas aprīkots ar automātisko ātrumkārbu un sekmīga eksāmena rezultātā jaunais vadītājs saņem apliecību ar 78.ierobežojumu kodu. Tas nodrošina tiesības vadīt transportlīdzekli tikai ar automātisko pārnesumkārbu. Savukārt, ja vadītājs vēlāk vēlēsies vadīt auto ar mehānisko pārnesumkārbu, tad CSDD būs jānokārto attiecīgais braukšanas eksāmens (bez autoskolas kursu apmeklēšanas) un jāapmaina tiesības.
Iespēju kārtot eksāmenu B kategorijas vadītāja apliecības iegūšanai braukšanai ar automātisko ātrumkārbu CSDD nodrošina kopš pagājušā gada augusta. Braukšanas eksāmeni līdz šim bija notikuši tikai Rīgā, Daugavpilī un Liepājā.
Statistika liecina, ka apmēram 70 procenti vadītāju Latvijā, kuriem ir tiesības vadīt spēkratu ar automātisko ātrumkārbu, ir sievietes, savukārt vislielākais šādu tiesību īpašnieku īpatsvars ir cilvēki vecuma grupā līdz 30 gadiem.
Karlīne