Vispārīgie formulējumi, izpildes termiņš, kas sakrīt ar šī sasaukuma domes pilnvaru beigām, un "piedāvājuma satura kvalitāte" kā vienīgais novērtēšanas kritērijs rada aizdomas, ka patiesībā tiek prasīti darbi pašvaldību vēlēšanu sakarā. "Pat neiedziļinoties sīkumos, skaidrs, ka tas ir kārtējais "mazais un klusais iepirkums"," dīvainības Dienai komentē Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas (LSAKA) vadītāja Inga Latkovska. "Neredzam iemeslu atspēkot, jo tam nav pamata," savukārt saka JD Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja p.i. Inga Blumfelde. I.Blumfelde Dienai pa telefonu gan atzina, ka prasītie pakalpojumi lielā mērā ir viņas vadītās nodaļas uzdevumi. Sarunas laikā paskaidrot iepirkuma nepieciešamību un konkretizēt, ko īsti pasūtītājs vēlas saņemt no pretendentiem, viņa nespēja, sniedzot rakstisku atbildi nākamās dienas vakarā. Lūgta precizēt, ko nozīmē paredzamais rezultāts "regulāras konsultācijas un pakalpojumu sniegšana pašvaldībai par kontaktu veidošanu un uzturēšanu ar pilsētas iedzīvotājiem", I.Blumfelde atbildēja: "Tieši tādēļ ir izsludināts iepirkums, kur no pretendentiem arī sagaidām konkrētu piedāvājumu iepriekš minēto uzdevumu realizēšanā." Viņa Dienai norādīja, ka, ņemot vērā nodaļā plānoto štatu samazināšanu, pašvaldībai "ir izdevīgāk noslēgt līgumu ar sabiedrisko attiecību kompāniju, nekā pieņemt algotu darbinieku". JD mājaslapā gan norādīts, ka jau pašlaik visas sabiedrisko attiecību nodaļas (sešas štata vietas) darba algas fonds mēnesī ir Ls 4340. Nodaļā Dienu informēja, ka nav aizpildīta viena speciālista štata vieta ar algu 500 Ls. Par iepirkuma summu būtu iespējams desmit ar pusi mēnešus samaksāt šim cilvēkam algu, taču patlaban iepirkuma vajadzībām potenciāli var tikt iztērēti nedaudz vairāk kā Ls 1000 mēnesī (līdz jūlijam). Iespējams, līgums par šo iepirkumu nemaz netiks noslēgts, sarunā ar Dienu pieļāva Jūrmalas mērs Ģirts Trencis. Viņš atklāja, ka sabiedrisko attiecību nodaļas finansējums šīgada Jūrmalas budžeta projektā ir samazināts par 50 tūkstošiem. "Visticamāk, konkurss beigsies bez rezultāta," sacīja Ģ.Trencis. Tomēr vēlāk I.Blumfelde norādīja, ka konkrētām pozīcijām nauda nodaļai tomēr esot, tai skaitā arī šim iepirkumam. Lai gan interesi par specifikāciju bija izrādījuši vairāk nekā piecpadsmit uzņēmumu, līdz piektdienai saņemti vien trīs pieteikumi. "Neteikšu, ka tā kvalitāte ir ļoti augsta. Pirmdien (komisija) sanāksim kopā un izlemsim," teic I.Blumfelde. Nozares pārstāve I.Latkovska uzskata, ka principiāli atteikties no PR iepirkumiem laikā, kad aktīvi jāsadarbojas ar sabiedrību, NVO un uzņēmējiem, būtu kļūda. "Tomēr nav saprotams, kāpēc nevar sagatavot un realizēt profesionālu iepirkumu - tādu, kura rezultātā pašvaldība iegūst kvalificētu partneri un sabiedrība kopumā iegūst skaidru informācijas plūsmu," viņa piebilst.
Jūrmalas dome pirms vēlēšanām iepērk PR
Jauks piemērs tam, kas notiek ar tā sauktajiem mazajiem iepirkumiem, - šādi kādas sabiedrisko attiecību kompānijas pārstāvis vērtē Jūrmalas domas (JD) ieceri - līdz 1.jūlijam iztērēt 5250 latu (bez PVN) par "publisko attiecību pakalpojumu sniegšanu". JD sabiedrisko attiecību nodaļas pasūtītā iepirkuma tehniskajā specifikācijā minēts, ka tā uzdevumi ir "sniegt konsultācijas un pakalpojumus Jūrmalas pilsētas publiskā tēla analīzē un veidošanā, problēmu apkopošanas rezultātā veikt pasākumus tā uzlabošanai", kā arī "veicināt sadarbību, kontaktu uzturēšanu ar pilsētas iedzīvotājiem".
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.