Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -2 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Ķīlis: Mācību process jāpielāgo katra bērna attīstības tempam, nevis "jāpielauž" pie standarta

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
tie nestandarta
t
nemaz vairāk par vienu klasi nekad nespēj beigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tie zog un pērk diplomus.
ha
h
ja izglītības sistēmu pielāgotu ķīļa vajadzībām un attīstības līmenim, tad valstī valdītu analfabētisms!
Zenta
Z
Laikam esmu neglābjami novecojis un konservatīvs (kaut arī pāris gadus jaunāks par Robertu Ķīli), bet man no viņa idejām par apmācību mati ceļas stāvus gaisā. Šā tipa eksperimenti dažā labā attīstītajā valstī ir krasi pasliktinājuši vispārējo izglītības līmeni. Lielvalstis varbūt par to var pārāk nebēdāt, tur tāpat ir un būs vajadzīgs liels daudzums proletāriešu, bet tik mazai valstij kā mūsējā tas var izrādīties liktenīgi. "Individuālā talantu attīstība", pēc maniem novērojumiem, noved pie tā, ka izveidojas liels skaits tālākai izglītībai negatavu vai pusgatavu jauniešu ar ļoti augstu pašapziņu un ambīcijām. Gluži otrādi, būtu jānosaka obligātais minimums, kas jāapgūst pilnīgi visiem garīgi veseliem cilvēkiem neatkarīgi no individuālajām spējām un talantiem. Un šis minimums jāiemāca kārtīgi! Tad jau var tālāk skatīties, kurš parāda augstākas spējas kādā jomā un pelnījis individuālu pieeju. Citādi jau šobrīd ir tā, ka visi spējīgi, visi talantīgi, daži pat ģeniāli, bet gramatiski pareizu teikumu latviešu valodā neprot uzrakstīt neviens. Filozofēt prot, bet divas trešdaļas ar trim piektaļām saskaitīt neprot. Attopieties, Ķīļa kungs, nesavāciet no Eiropas un ASV tās idejas, kas arī Rietumvalstīs rada problēmas!
Ku
K
ceru, ka šādas štancētājas dzīve piespiedīs aiziet no skolas. Un tad varbūt tur nāks strādāt cilvēki, kam interesē šis darbs ar indivīdiem nevis 30galvainu baru, kam jānodod standartfails
skolotāja
s
Iedomājos savu ikdienu, strādājot individuāli pēc īpašas programmas ar katru īpašo bērnu klasē ar 25 -30 skolēniem...Un tā 12 klasēs, 8 stundas pēc kārtas. Pēc tam laboju viņu individuālos mājas darbus un domāju jaunus- arī individuālus. Un gatavojos saviem 3 mācību priekšmetiem. Protams, pēc individuālas programmas katram.Un to visu par apkopējas algu!To var izgudrot ideālistisks ēzelis, kas ne dienas nav strādājis skolā.
Inga
I
Es saprotu Jūsu satraukumu, taču, ja nāk ierosinājums labām pārmaiņām, tad mums pārējiem, kas ir ieinteresēti uzlabot izglītības sistēmu, ir jāmetas palīgā ar mācību dienas/programmas/metožu pārstrukturēšanu. Nevajag piekopt cieši latvisko tradīciju - vispirms satraukties un noraidīt un tikai tad ar lielu piesardzību pieņemt un beigās skaļi applaudēt gadījumā, ja izdodas. Ejam un daram! Ķīļa kungs, lai Jums veicas šo izvest līdz galam! Turklāt vēl ļoti labi būtu, ja Jūsu vadībā uzrastos darba grupa, kura izpēta un noformulē Ljas turpmāko 30 gadu prioritātes profesionālajā izglītībā.
  • 1
  • 0
savādā
s
Kā tad būs ar to akreditāciju?Ja atcels ārējo vērtētāju un uzticēs vērtēt pašvaldību trubu speciālistiem, tad gan būs trubā. Pašvaldību pārvaldēs sēž 6 vecenes un tēlo, ka strādā.Ja atļaus tām vērtēt skolu, tad būs pēc deguniem un neprofesionāli.
Ministry of Truth
M
"Sarūkot valsts iedzīvotāju skaitam, būtu svarīgi katram bērnam attīstīt tos talantus, kas viņam ir doti no dabas, lai viņš varētu pilnvērtīgi strādāt un dot ieguldījumu valsts attīstībā" Tātad valsts pasūtījuma nebūs. Tātad atkal daļa aizies līdz draudzenēm un draugiem uz viņu studiju vietām, radot nākošo modes profesijas vilni. Un citi aizies jomās, kurās darbošanās vairāk līdzinās izklaidei, kuru vara atbalsta,lai šīs jomas indivīdi neuzdotu varai nepatīkamus, neērtus jautājumus. Diez kas jau nav.
im.fr.
i
Detaļas man nepatīk (tēmas izvērsums), taču ideja šoreiz ir pareiza. Netipiski Ķīļa kungam. Tikai ir problēmas ar šādu sistēmu. Tajā daudz lielāks akcents ir pedagoga darbam. No tā apzināti gāja prom, lai mazinātu spriedzi par "individuālu vērtējumu". Rezultātā IZM strādā tikai pēc statistikas, skolas kvalitāti nosaka tikai pēc statistikas un izcilībām skolās nav vietas, jo daudz labāks ir vidēji statistiki labais skolēns.
Liene -> NA = 6,02 · 1023mol-1
L
Jūs pārāk vienkārši, lai neteiktu prasti, definējat intelektuālo kapitālu - tie nav tikai filozofi, psihollogi u.tml, bet gan dažādu nozaru speciālisti, kas ir spējīgi radīt inovatīvus risinājumus, pētniecisko darbu (fizikā, ķīmijā, medicinā, matemātikā u.tt. visdažādākajās tautsaimniecības nozarēs). Lai pārmestu Ķīļa kunga "vēsmām", labāk izteiciet, kas tieši jums tajās šķiet nepieņemams, nevis bārstiet garos teikumos sakonstruētus, bet pēc būtības bērnišķīgus apvainojumus.
Liene -> skolnieks, nunu
L
Jā, esmu domājusi strādāt izglītības nozarē, patiesību sakot, tā ir tēma, kas mani ļoti interesē. Pagaidām arī mērķtiecīgi uz to tiecos. Pārmest anonīmo izpaušanos netā ir nevietā, jo, šķiet, Jūs, mr.Skolniek, darāt to pašu (es vismaz ar savu īsto vārdu). Komentārs nunu - ar savu "nepareizo" sākumizglītību man nav bijis nekādu problēmu uzstādīt labus sasniegumus "normālā" vidusskolā un augstskolā, arī maniem skolasbiedriem nav problēmu ar konkurētspēju. Bez pamatotu pētījumu datiem, kuru, domājams, jums nav, ir neatbilstoši izvirzīt šādus apgalvojumus.
nunu
n
Ja no skolēna prasīs tikai tik, cik viņš ir ar mieru izdarīt, nekāda progresa nekad nebūs. Visādas Valdorfa skolas un citi Rietumu "izgudrojumi" ražo tikai konkurētnespējīgus neveiksminiekus.
Liene
L
Es pat nelasīju visus komentārus, jau pierasts ka portāla lasītāji ir visnotaļ stereotipiski domājoši izglītības jautājumos, tāpēc "norej" Ķīļa idejas. Bet tas, iespējams, ir visnotaļ likumsakarīgi - esot padomju izglītības sistēmas galaproduktam tāda brīvdomība nav pieļaujama. Man, jaunākas paaudzes cilvēkam, un alternatīvāku izglītību ieguvušam pilsonim Ķīļa skatījums ir iepriecinošs - pat necerēju ka tādas vēsmas varētu izskanēt LV izglītības sakarā. Tiem, kas sauc viņu par trako idiotu, iesaku painteresēties par klasiskās izglītības veidošanās vēsturi - kāda filozofija tam visam apakšā, un tad bļaustīties. Industriālisma laikmetam tā kā esam garām, tāda maza valsts kā Latvija var savu nākotni būvēt tikai uz augsti attīstītu intelektuālo kapitālu, ko ar vecajām, ražošanas laikmetam piemērotajām izglītības metodēm, neiegūt.
NA = 6,02 · 1023mol-1.
N
Pašlaik, kad: "Industriālisma laikmetam tā kā esam garām, .....savu nākotni būvēt tikai uz augsti attīstītu intelektuālo kapitālu", štancējam filozofus, psihologus un politologus, kuri ir savu augsti attīstītu intelektuālo kapitālu var tīt cīsiņus Anglijas rūpnīcās. Pareizi sakāt vēsmas......Pilsonis Ķīlis 4 gadus Rīgas pilī cepa koncepcijas savam vienīgajam lasītājam, kad zaudēja rakstāmgaldu, nolēma intelektuāli vēsmot Izglītības ministrijā. Labāk lai brauc vēsmot uz Tibetu.
  • 2
  • 0
skolnieks
s
Vai esi gatava savu ''jaunas paaudzes cilvēka alternatīvo'' izglītību likt lieta un iet uz skolu par skolotaju ar esošo atalgojumu tavai interaktīvajai un radošajai darbībai, jeb tikai anonīmi izpausties netā?
  • 1
  • 1
.
.
.
Ak, vai
A
Manu gaišo bērnu esošā sistēma padarīja par izmisušu, ietramdītu zvērēnu, kurš katru pirmdienu ar trīsošu sirdi dodas izciest savu sodu: nevarību, noniecinājumu un pazemojumus nelielu disleksijas izpausmju dēļ. Sirds vai lūzt, bet palīdzēt nespēju. Tikai nesāciet stāstīt par speciālajām skolām utml., tur neņem ar tik niecīgiem traucējumiem. Parastajā skolā solīja pielāgot apmācību, bet', diemžēl, to dara tikai atsevišķi atsaucīgi pedagogi, jo -"nav tāda likuma".
juta
j
Nezinu, kā izpaužas šī Jūsu bērna nelielā disleksija, toties esmu pieredzējusi, kā saprātīgs, kā jūs sakāt- gaišs bērns cīnās palīgskolā. Arī tur māca lasīt un rakstīt, kas viņam nepadodas , bet viss pārējais ar viņu ir OK. Diemžēl palīgskola sniedz izglītību tikai apmēram 3, 4. klases apjomā. Ko lai dara šis gaišais , nu patiesi normālais bērns, kurš tikai ar grūtībām lasa, kad ir beidzis savu skolu? Tāpēc, ja vien iespējams, sūtiet bērnu parastā skolā, runājiet ar skolotājiem, meklējiet izeju. Centieties palīdzēt savam bērnam, jo tā ir viņa, nu teiksim, slimība vai īpatnība. Ar to jāsadzīvo, jārēķinās, ka viņš nav tāds kā citi. Viņam vairāk jāpalīdz. Ja kāds viņu apsmej- nu,to nevajag pieļaut, protestējiet. Klases biedriem jāsaprot, ka viņš ir citāds.
  • 0
  • 0
skolēns
s
Līdzīga situācija ir vairākumam. Izskatās, ka apzināti ir radīta tāda situācija, lai skolēnos rastos naids pret mācīšanos un skolēnos tiek iedzīti kompleksi.
  • 1
  • 1
Indulis
I
Ja jau tik ļoti samazinājies skolēnu skaits, tad jau pilnīgi reāli komplektēt klases ar mazāku skolēnu skaitu un izmantot šo situāciju izglītības kvalitātes uzlabošanai, izmantojot individuālo pieeju katram skolēnam.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas