Viņš norādīja, ka aprēķinos iekļauts laiks, ko skolēns vidēji pavada mācību stundās, kā arī laiks, kuru skolēns velta ārpusstundu aktivitātēm, kas saistītas ar mācību procesu. Līdzīgi ir ar skolotājiem, arī viņiem darbam jāvelta daudzas stundas, līdz ar to skolēni un skolotāji pārstrādājas, paskaidroja Ķīlis."Es kā ministrs neesmu gatavs pieciest to, ka skolēni un skolotāji pārstrādājas, tāpēc jāizveido detalizēts izmaiņu plāns," uzsvēra ministrs. Saistībā ar to, ka gaidāmajām izmaiņām jāparedz zināmi līdzekļi, IZM līdz jūnijam, sadarbojoties ar visām iesaistītajām pusēm, apņēmusies izstrādāt detalizētu plānu, lai jau uz nākamā gada budžeta veidošanas laiku varētu tajā tās iekļaut.Pamatojot reformu nepieciešamību augstākajā izglītībā un zinātnē, Ķīlis atgādināja, ka jau iepriekš secināts, ka vairākas mācību programmas dublējas, tāpēc šī situācija jāuzlabo.Ministrs bija kritisks arī par situāciju zinātnes jomā. "Latvijai nav milzīgu panākumu zinātnes jomā, ir dažādi projekti, taču nevienā no tiem tā nav vadošā," paziņoja Ķīlis un norādīja, ka arī nākotnē Latvijā būs jākonkurē par Eiropas fondu finansējumu. Tāpēc, lai to varētu pēc iespējas veiksmīgāk darīt, esošā sistēma ir jāizvērtē, jāvienojas par izmaiņām un tās jāīsteno.
Ķīlis: Pašreizējā izglītības sistēmā skolēni un skolotāji pārstrādājas
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) aprēķini liecina, ka skolēni nedēļā mācībām velta vidēji 53 stundas laika, kas ir vairāk nekā darbam vidēji velta pieaugušais, trešdien tikšanās laikā ar Latvijas Izglītības un zinātnes arodbiedrības (LIZDA) padomi teica izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.