Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +11 °C
Apmācies
Piektdiena, 4. oktobris
Modra, Francis, Dmitrijs

Kokvedēju sabojātais ceļš apdraud izdzīvošanu

Kokvedēju sabojātā ceļa dēļ Madonas rajona Mētrienas pagastā ķīlnieka lomā nonācis Mindaugu māju saimnieks Jāzeps Salenieks. Ceļš ir vienīgā iespēja piegādāt barību viņa prāvajam ganāmpulkam. Mežizstrādātāji un pašvaldība uzkata, ka pamatīgi labot to pašlaik nav jēgas, jo darbi mežā turpinās. Bet gaidīt salu, kas ļautu pa ceļu normāli braukt, nav iespējams, jo lopiem var draudēt bada nāve.

Mindaugas atrodas Teiču rezervāta teritorijā, tāpēc rūpes par māju saimnieku uzņēmies rezervāta pētījumu daļas vadītājs Uģis Bergmanis. Aptuveni 30 aitu un tikpat liellopu vasarā barojas rezervāta pļavās, bet ziemā lopiem sienu no savām pļavām piegādā U.Bergmanis. Šobrīd šķiet, ka viņš ir vienīgais, kuram rūp lopu un arī viņu saimnieka liktenis. Pats J.Salenieks ar Dienu runāt nevēlējās, bet U.Bergmanis stāsta, ka pēc pamatīgās vētras jūlijā apkārtējo mežu īpašnieki sākuši tīrīt vējgāzes un izvest kokus. Slapjā laika un smagās meža tehnikas dēļ ceļš, kas vēl augustā bija normāli izbraucams, pārvērties dubļu zampā. Kad Uģis vērsies pēc palīdzības vietējā pašvaldībā un pie pašiem mežizstrādātājiem, viņš saskāries ar neizpratni un noraidošu attieksmi. Rokoties cauri dubļiem Uģa vadītajā apvidus automašīnā, brīžiem bailēs ietrīcas sirds, domājot par to, lai mašīna neiesēžas kādā neizbraucamā bedrē, neieslīd vienā ceļa pusē esošajā purvā. Ar džipu kaut kā tiekam cauri, bet traktoram pirms pāris nedēļām tas nebija pa spēkam. Uģis sarunājis, lai ar traktoru aizved uz Mindaugām kārtējo siena kravu, taču traktora piekabe milzīgajās bedrēs slīdēja un siena ruļļi izbira. Lai glābtu situāciju, vērsušies pie meža izvedējiem, kuri sagādāja tehniku, lielāko daļu izbirušo ruļļu salasīja un aizveda līdz vietai, kur Mindaugu lopi iet baroties. Otrreiz mežizstrādātāji vairs nav gatavi palīdzēt. Mētrienas pagasta padomes priekšsēdētājs Ilmārs Grudulis mutiski vienojies ar vienu no koku izvedējiem — firmu Asigne — par ceļa sakārtošanu pēc darbu pabeigšanas, taču rakstiska līguma nav. Priekšsēdētājs norāda, ka viņam nav pamata neuzticēties uzņēmējam, un arī Asignes vadītājs A.Kapaklis neatsakās ceļu sakārtot. Tomēr viss atkarīgs no tā, kad izvedīs visus kokus un vai to neturpinās darīt citi izstrādātāji. Otrs uzņēmējs Andris Stanga sarunā ar Dienu ir lakonisks: "Man nevienam nav jāatskaitās par savām problēmām. Mēs darbu turpinām, gaidīsim, kad piesals, lai izvestu kokus." Ministru kabineta noteikumi par meža aizsardzības pasākumiem paredz, ka ceļš jāizlīdzina mēneša laikā pēc kokmateriālu izvešanas. Taču, kad tas varētu notikt, nav zināms. Meža izstrādātāji norāda, ka gaidīs, kad uzsals un ceļš kļūs vieglāk izbraucams, lai pabeigtu iesākto darbu. Kamēr uzņēmēji turpina strādāt un gaidīt salu, pēc vietējās pašvaldības rīkojuma atvestas vairākas grants kravas. I.Grudulis uzskata, ka tagad sienu mierīgi varēs atvest, un aicina nekavēties. Taču U.Bergmanis un J.Salenieks, apskatījuši ceļu, secina, ka grants sagāzta ūdenī un, lai neizmuļļātu ceļu vēl vairāk, braukt ar smago tehniku nebūtu prātīgi.

Top komentāri

meža vabole
m
Tā ir pagastveča atbildība-par ko viņš saņem algu?!Kokmateriālus drīkst izvest tikai tad,kad ceļš sasalis!!!No raksta netapa skaidrs,vai problēmas ir tikai ar barības pievešanu lopiem jeb arī ar iedzīvotāju izkļūšanu no/uz mājām?Un jautājums- kāpēc Latvijā nenotiek tiesvedība par ceļa bojāšanu?Kāpēc pagasts neliek ceļu būves speciālistiem sastādīt remonta tāmi un to nepiestāda ceļa sabojātājiem?? Vai ceļš ir pagasta valdījumā vai servitūta ceļš?Kāpēc visiem tik ļoti bail cīnīties par savām tiesībām?Jeb arī viss vienalga?...Un kur mūsu godājamā Satiksmes ministrija?Vai tās pienākums nebūtu aizstāvēt nodokļu maksātāju tiesības ( iepretī biznesa ļaužu vēlmēm) pārvietoties pa ceļiem?Ļoti vēletos lasīt kāda tiesību speciālista komentāru par to, kā rīkoties šādā situācijā!Pieņemu, ka šis gadījums, ar līdzīgu scenāriju, Latvijā nav vienīgais!
Žuks
Ž
Tā ir parasta lieta, kad grants un koku vedēji izdangā ceļu, nesalabo un turpina pa to braukt, laužot arī savu tehniku. Nu īsta padomju laika darba kultūra un domāšana. Ceļam taču vienmēr jābūt tā kategorijai atbilstošā kvalitātē un atbilstoši kādam tas ir jākontrolē. un jāliek sakārtot. Par ko tad Mētrinas pagastvecis saņem algu?
plakanais
p
Latvijā ir tipiski nedomāt par citiem. Man vajag un punkts! Tas, ka kādam citam tu ar savu rīcību padari dzīvi sliktāku lielu daļu neinteresē. labs piemērs ir agresija uz ceļiem.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas