"Lēmumu MTG un LNT apvienošanās lietā KP ir pieņēmusi. Publiski lēmums būs pieejams tuvāko divu nedēļu laikā pēc tā juridiskās pēcapstrādes iestādes ietvaros un iesaistīto uzņēmumu informēšanas," norādīja Kabanova.
Jautāts, vai pieņemtais lēmums ir pozitīvs, KP priekšsēdētājs Dzintars
Striks biznesa portālam Nozare.lv sacīja: "Šo informāciju nevaru ne
apstiprināt, ne noliegt, taču rezultāts būs ļoti interesants."
Kā ziņots, pēc iespējamās apvienošanās zem MTG "jumta" būtu kanāli LNT, "TV3", "TV5", "TV6", "K2", "3+".
Iepriekš vairāki eksperti norādīja, ka apvienošanos nevajadzētu pieļaut, jo izveidosies monopols.
"Tiks izveidots milzīgs monopols, kā arī darījums ir bīstams Latvijas informatīvajai telpai. Kas notiks, ja MTG īpašniekiem Zviedrijā radīsies finansiālas problēmas? Var sanākt tāda pati situācija kā laikraksta Diena pārdošanas darījumā, kad Zviedrijas īpašnieki īpaši nerūpējās par to, kas pārņems Latvijas mediju koncernu," intervijā Latvijas Radio uzsvēra sakaru operatora SIA Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis, brīdinot, ka MTG var nonākt, piemēram, Krievijas gāzes koncerna Gazprom rokās, kas tādā gadījumā varētu kontrolēt 80% Latvijas televīzijas tirgus.
Mediju aģentūras Media House vadītājs Juris Liepiņš iepriekš sacīja, ka komerctelevīziju TV3 un LNT apvienošanās darījums būtiski ietekmēs reklāmas tirgu visās Baltijas valstīs.
Reklāmas tirgū situācija ir ļoti komplicēta ieņēmumu krituma dēļ. Līdz ar to pēc tam, kad KP darījumu apstiprinās, var tikt palielināts komerctelevīziju reklāmas budžets. Tas var tikt panākts atsevišķu nosacījumu gadījumā, kurus reklāmas devējs var pieprasīt klientam. Arī zaudējumu samazināšana var tikt risināta, nevis samazinot administratīvos izdevumus, bet gan palielinot reklāmas cenas. Visticamāk, uz citu mediju rēķina," norādīja Liepiņš.
Mediju aģentūras "Media House" vadītājs prognozēja, ka līdz ar darījumu pieaugs arī reklāmu skaits televīzijā, kas patērētājam nozīmē garākas reklāmas pauzes. Vienlaikus nav atbildēts jautājums, kā reklāmas daudzums ietekmēs reklāmas efektivitāti, sacīja Liepiņš.
Reklāmas asociācija esot iesniegusi KP savus ieteikumus, kas jāņem vērā, izvērtējot šo darījumu.
Kā ziņots, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) neiebilstu TV3 un telekompānijas LNT apvienošanās darījumam, ja šie televīzijas kanāli paliktu bezmaksas virszemes apraidē, saglabātu patstāvīgas ziņu raidījumu redakcijas un garantētu oriģinālsatura pieejamību.
Šie ir svarīgākie nosacījumi, ko minējusi NEPLP atbildē KP par iecerēto darījumu, liecina padomes pārstāves Sanita Blomnieces sniegtā informācija.