"Jau pašā sanāksmes sākumā ministres kundze paziņoja, ka nozares pārstāvju izstrādātā stratēģija ir nepilnīga, tāpēc šodien viņa ir ataicinājusi savu draugu ("viņam ir saistība ar literatūru – viņš lasa un pat raksta savu grāmatu"), kurš tika pieteikts kā biznesa skolas pasniedzējs un koučinga treneris. Mums, lūk, tagad jāaizmirst par paveikto un jāsāk viss no nulles. (..) Savu uzstāšanos sāka ar apstulbinoši apburošu frāzi: "Un tagad iedomājieties! Ja jums būtu burvju nūjiņa, kāda būtu tā vienīgā, viskvēlākā jūsu vēlēšanās?"" – šādi rakstniece Dace Rukšāne aprakstījusi plašu vērību guvušo literatūras un grāmatniecības nozares pārstāvju 2. maija tikšanos ar kultūras ministri Jaunzemi-Grendi.
Kā noskaidrojis portāls pietiek.com, šis koučinga treneris ir bijis Mārtiņš Martinsons, kurš saskaņā ar interneta mājas lapā franklincovey.lv atrodamo informāciju ir "konsultants, sertificēts FranklinCovey pasniedzējs", kam ir "12 gadus praktiskās darbības pieredze mārketinga, pārdošanas vadības, kā arī merčendaizinga jomā. Bijis u/v Centrs direktors un GNT Latvia mazumtirdzniecības direktors. 2005. gadā kļuvis par FranklinCovey sertificētu konsultantu un programmu pasniedzēju. International Coaching Federation Latvia valdes loceklis”.
Jaunzemes-Grendes rakstniekiem ieteiktais Martinsons un pārējā veiksmes pasniedzēju komanda saskaņā ar mājas lapā atrodamo informāciju darbojoties SIA FranklinCovey Latvia. Taču, kā rāda Lursoft Latvijas Uzņēmumu reģistra datu bāze, tajā SIA ar šādu nosaukumu nemaz nav reģistrēta – tāpat kā International Coaching Federation Latvia. Arī nosūtot uz Martinsona veikumus un prasmes slavējošo mājas lapu jautājumu, kāpēc tajā uzrādītais uzņēmums SIA FranklinCovey Latvia nav reģistrēts LR Uzņēmumu reģistrā, atbilde pagaidām nav saņemta.
Tikmēr Uzņēmumu reģistrā ir atrodama cita uzņēmējsabiedrība ar attāli līdzīgu nosaukumu – SIA FC Latvia, kurā 80% kapitāldaļu saskaņā ar Lursoft datiem pieder pašam Martinsonam, bet pārējie 20% - Polijā reģistrētajai sabiedrībai FCPL. Taču šī uzņēmuma darbības rezultāti pēdējos gados rāda, ka veiksmes padomus kultūras ministres pieaicinātais „koučs” daudz sekmīgāk spēj dot citiem nekā pats sev.
Skaidrojot 2009. gadā ciestos 18,7 tūkstošu latu zaudējumus un divarpus reizes sarukušo uzņēmuma apgrozījumu, Martinsons uzņēmuma gada pārskatā rakstījis: „Turpinot 2005. gadā uzsākto darbību biznesa apmācību un konsultāciju laukā, uzņēmums ir turpinājis nostiprināt atpazīstamību Latvijas tirgū un centies saglabāt klientu un sadarbības partneru loku ņemot vērā esošo ekonomisko situāciju.
SIA FC Latvia 2009. gadā turpināja izjust ekonomiskā krīzes ietekmi, kā rezultātā gandrīz trīs reizes ir krities uzņēmuma apgrozījums un uzņēmums gadu noslēdzis ar zaudējumiem, neskatoties uz samazinātajām izmaksām un ieviestajiem jaunajiem produktiem. Būtiski ir kritušās arī uzņēmuma sniegto pakalpojumu cenas.
Uzņēmuma vadība uzskata, ka 2009. gadā nav bijuši tādi īpaši apstākļi un nozīmīgi notikumi, kas nebūtu atspoguļoti finanšu pārskatos un būtu nozīmīgi, lai novērtētu uzņēmuma līdzekļus un saistības, tā finansiālo stāvokli un pārskata gada finanšu rezultātus. Uzņēmums turpmākajā darbībā plāno attīstīt jaunus produktus un panākt sadarbības apjoma palielināšanu ar esošajiem partneriem un jaunu partneru piesaisti.”
Taču nekas no šiem plāniem nav sanācis, un 2010. gada pārskatā Martinsons atkal ciestos 14,3 tūkstošu latu zaudējumus un vēl trīskārt sarukušo – līdz 41,3 tūkstošiem latu - apgrozījumu atkal skaidrojis ar faktiski tādiem pašiem vārdiem: „Turpinot 2005. gadā uzsākto darbību biznesa apmācību un konsultāciju laukā, uzņēmums ir turpinājis nostiprināt atpazīstamību Latvijas tirgū, un centies saglabāt klientu un sadarbības partneru loku ņemot vērā esošo ekonomisko situāciju.
SIA FC Latvia 2010. gadā turpināja izjust ekonomiskā krīzes ietekmi, kā rezultātā gandrīz trīs reizes ir krities uzņēmuma apgrozījums un uzņēmums gadu noslēdzis ar zaudējumiem, neskatoties uz samazinātajām izmaksām un ieviestajiem jaunajiem produktiem. Būtiski ir kritušās arī uzņēmuma sniegto pakalpojumu cenas.
Uzņēmuma vadība uzskata, ka 2010. gadā nav bijuši tādi īpaši apstākļi un nozīmīgi notikumi, kas nebūtu atspoguļoti finanšu pārskatos un būtu nozīmīgi, lai novērtētu uzņēmuma līdzekļus un saistības, tā finansiālo stāvokli un pārskata gada finanšu rezultātus.
Uzņēmums turpmākajā darbībā plāno attīstīt jaunus produktus un panākt sadarbības apjoma palielināšanu ar esošajiem partneriem un jaunu partneru piesaisti.”
Šajos gados Martinsons ir turpinājis sniegt apmācību programmas jomās, kas viņa paša uzņēmumam, spriežot pēc tā gada pārskatiem, ir sagādājušas vislielākās problēmas, - piemēram, mācījis rīkot „Veiksmīgas pārdošanas sarunas”, kas „māca, kā gūt augstus pārdošanas rezultātus, skaidri pozicionējot sevi, radot vērtību un nodrošinot uz abpusēja ieguvuma un uzticēšanos balstītas pārdevēja–pircēja attiecības. Tā ne tikai apskata jēdzienus, kas sniedz teorētisku pamatni pārdošanā un klientu konsultēšanā, tā arī apskata kritisko domāšanu (IQ), komunikācijas prasmes (EQ) un pārdošanas procesa izpildes prasmes (XQ), kas ir ļoti būtiskas pamatnostādnes attiecību veidošanā”.
Kā rāda Lursoft dati, 2011. gadā Martinsona uzņēmums ir spējis izrāpties no zaudējumiem un nopelnīt 353 latus, taču, kā rāda FC Latvia gada pārskats, tas noticis, galvenokārt pateicoties nevis viņa citiem pasniegtajām metodēm, bet gan dramatiskam pakalpojumu cenu samazinājumam. „Neskatoties uz samazinātajām izmaksām un ieviestajiem jaunajiem produktiem, ir būtiski kritušās arī uzņēmuma sniegto pakalpojumu cenas,” gada pārskatā vēlreiz atzīst Martinsons.