Kā biznesa portālu Nozare.lv informēja LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, 2011.gada rudenī no vairākām Latvijas apdrošināšanas sabiedrībām tika saņemta informācija, ka pierobežas rajonos Latvijas transportlīdzekļu īpašniekiem par pieciem līdz desmit latiem tiekot piedāvāts iegādāties viltotas "zaļās kartes" jeb starptautisko apdrošināšanas līgumu polises iebraukšanai Krievijā un Baltkrievijā.
"Apkopojot saņemto informāciju, LTAB sazinājās ar robežsardzi, un tika saņemta informācija, ka sākti prevencijas pasākumi šādu gadījumu turpmākai izskaušanai. Plānots, ka turpmāk robežsardze pārbaudes veiks, transportlīdzekļiem ne tikai iebraucot Latvijā, bet, ņemot vērā, ka robežsardzei ir tiesības veikt pārbaudes transportlīdzekļiem atrodoties Latvijas teritorijā, izlases veidā vai aizdomu gadījumā šādas pārbaudes tiks veiktas arī transportlīdzekļiem, izbraucot no valsts. Informēti ir arī Krievijas un Baltkrievijas robežsargi, kā arī esam pārrunājuši esošo situāciju ar Krievijas Zaļās kartes biroju," sacīja Stengrevics.
2011.gada nogalē Baltkrievijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs nosūtīja pieprasījumu LTAB par gadījumu, kad Latvijā reģistrēta transportlīdzekļa īpašnieks pēc ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanas Baltkrievijā uzrādījis neeksistējošu jeb viltotu "zaļo karti". Par šo faktu LTAB vērsās ar iesniegumu Valsts policijā, lūdzot sākt kriminālprocesu. Šādos gadījumos transportlīdzeklis tiek uzskatīts par neapdrošinātu un zaudējumi tiek atlīdzināti no garantijas fonda, bet pret zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju vai īpašnieku tiek vērsta regresa prasība saistībā ar izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību.
Tāpat 2011.gada sākumā LTAB vērsa atbildīgo institūciju uzmanību, ka ārvalstu apdrošinātājiem tiek iesniegtas viltotas izziņas, kuras saskaņā ar OCTA likumu LTAB izsniedz transportlīdzekļa īpašniekam par tā civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas vēsturi. Kā norāda LTAB viltotāji cenšas iegūt atlaidi, kura var sasniegt pat 65% no kopējās summas.
"Lai gan katram apdrošinātājam ir savi kritēriji, pēc kā viņš nosaka OCTA cenu, vairumā ārvalstu apdrošinātājiem ir līdzīgi kritēriji kā Latvijā. Jo apdrošināšanas vēsture ir labvēlīgāka, jo lielāka iespēja, ka konkrētam transportlīdzekļa īpašniekam tiks piemērota atlaide. Savukārt, ja šī apdrošināšanas vēsture nav tik pozitīva, apdrošinātājs uz šādu klientu skatās citādi. Saņemot un izvērtējot informāciju par potenciālā klienta apdrošināšanas vēsturi apdrošināšanas sabiedrība var piešķirt atlaidi, tomēr tas nav šo sabiedrību pienākums," norādīja LTAB valdes priekšsēdētājs.