Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +16 °C
Apmācies
Piektdiena, 27. septembris
Ilgonis, Ādolfs

Latvijā taps pirmā dzelzceļa trokšņu klusināšanas siena

Latvijas dzelzceļa (LDz) vadībā Latvijā top zinātniski tehnoloģisks pilotprojekts jaunas, efektīvas trokšņu sienas radīšanā gar dzelzceļa sliedēm. Sienas specifika un materiāli būs inovatīvi un izstrādāti specifiski 1520 mm sliežu platuma dzelzceļa trokšņu mazināšanai. Sienu kilometra garumā būvēs Rīgā Aizkraukles līnijas atzarā, un to paredzēts pabeigt 2015. gadā, portālu Diena.lv informēja LDz.

Piedaloties Eiropas Savienības vides un dabas projektu atbalsta  programmas LIFE+ konkursā, LDz ieguvis finansiālu atbalstu projekta Inovatīvi risinājumi dzelzceļa trokšņu pārvaldībā īstenošanai. Turpmāko trīs gadu laikā uzņēmums kopīgi ar sadarbības partneriem Latvijā – Rīgas Tehnisko universitāti un SIA Composite Constructions, kā arī Latvijas Vides aizsardzības fondu – īstenos zinātniski tehnoloģisko projektu, kura risinājumi būs izmantojami Eiropā un specifiski valstīs ar 1520 mm sliežu platumu.

Trokšņu siena taps trīs posmos. Jau tuvākajā laikā tiks uzsākta starptautiskās dzelzceļa trokšņa novērtēšanas metodes piemērošana un mērījumu precizēšana 1520 mm sliežu platuma dzelzceļam Latvijā un ritošajam sastāvam.

Izmantojot šādus datus, Eiropā tiek izstrādāti dzelzceļa trokšņus klusinoši un absorbējoši materiāli un būvētas trokšņu sienas. 1520 mm platuma dzelzceļa specifiskie dati RMR metodes ietvaros tiks iegūti, veicot mērījumus Latvijā. Iegūtie aprēķini būs izmantojami un piemērojami arī citās valstīs ar atbilstošu sliežu platumu un ritošo sastāvu.

Paralēli RTU veiktajiem dzelzceļa trokšņu mērījumiem uzņēmums SIA Composite Constructions, analizējot iegūtos datus, strādās pie inovatīvu kompozītmateriāli izstrādes, no kā Latvijā tiks veidota trokšņa klusināšanas siena.

Paredzēts, ka jaunizstrādātajiem materiāliem par 10 – 20 % jāspēj mazināt dzelzceļa radītie trokšņi. Tie būs videi un cilvēkiem draudzīgi. Trokšņa sienas optimālas konstrukcijas modelēšanu noteiktajā dzelzceļa posmā un faktisko trokšņu līmeņu mērījumus veiks uzņēmums, kurš uzvarēs šī darba veikšanai izsludinātā konkursā.

Savukārt projekta noslēguma etapā ap trokšņu absorbētāju, kas radīts no inovatīvo tehnoloģiju materiāliem, paredzēts veidot "zaļo" sienu – īpaši atlasītu, trokšņus visefektīvāk absorbējošu koku sugu stādījums.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas