Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Pirmdiena, 23. decembris
Viktorija, Balva

Latvijas biosulas un biezeņi paver smagās ASV durvis; līdz veikalu plauktiem vēl jātiek

"Vēl jau jārēķinās, ka mūsu iekļaušana veikala katalogā arī nav lēts prieks," par nākamajiem darbiem uzsvēris Kravecs. Sekmīgi iekļūstot ASV tirgū, uzņēmumam būtu vajadzīgi arī iespaidīgi pārstrādājamo ogu – jāņogu, smiltsērkšķu, cidoniju – daudzumi. "Uzņēmumam ir savas lauksaimniecības zemes, kur audzē ogas, taču ar to daudzumu ASV tirgus pieprasījumu nav iespējams nosegt," viņš turpinājis. Viņaprāt, 250 miljonu patērētāju tirgum, pat visai Latvijai darbojoties tikai šajā jomā – ne tikai ražot produktus, bet arī audzēt to ražošanai nepieciešamās ogas –, to nespētu paveikt.
Inovatīvas bioloģiskas produkcijas ražotājs SIA Edvark vienojies ar ASV kompāniju KeHe par savu ražojumu piegādi, par izstrādājumiem interesi izrāda arī Ķīna
, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

"Esam ceļa sākumā, jo noslēgtā vienošanās ir tikai pirmais solis, lai ASV tirgū varētu realizēt ražotos ogu izstrādājumus, turklāt bez valsts atbalsta par būtiskiem panākumiem šajā tirgū ir grūti cerēt," situāciju vērtējis uzņēmuma Edvark valdes loceklis Eduards Kravecs. Kontakti ar ASV gūti ar uzņēmēju kluba Rīgas marka sadarbības partneru palīdzību. Lai tiktu līdz konkrētam līgumam ar izplatītāju, ir bijis jāsagatavo pamatīgs mājas darbs. "Bez izpildīta mājas darba nav vērts doties ne pie ASV, ne pie Ķīnas, ne arī kādas citas valsts izplatītāja – tirgotāja," par pieredzi stāstījis Kravecs. Būtiska ir pat nianse, kas rakstīts uz etiķetes – kā novākta produkcija (ar rokām), no kuras ražots izstrādājums, atzīmēja Kravecs.


"ASV ir pavisam citāda kārtība nekā Eiropā un Krievijā, ir citas prasības produkcijas kvalitātei, iesaiņojumam, loģistikai, mārketingam, taču, ja vēlas tur strādāt, šie nosacījumi ir jāpieņem un tie ir izpildāmi," skaidrojis Kravecs. Tirgotājus ASV interesē ne tikai produkta kvalitāte un cena, bet arī – vai tas ir inovatīvs produkts, iespējamais piegādes apjoms, mārketings. ASV izplatītāju ieinteresēt sadarboties rosinājusi izstrādājumu kvalitāte, dabīgu – bioloģisku izejvielu izmantošana, kuru pārstrādes procesā nav izmantoti ķīmiski konservanti, nav termiskās apstrādes. Otra jautājumu daļa ir piegādes apjomi. "Nelieli apjomi īstenībā izplatītājus neinteresē, jo visi vēlas nopelnīt naudu," norāda Kravecs. Viņš uzskata, ka tik lielā tirgū, kāds ir ASV, visi Latvijas ražotāji pat nespētu saražot produkciju tādā apmērā, cik nepieciešams, lai nodrošinātu tikai vienu mazumtirdzniecības veikalu tīklu ar konkrētu produktu. 

Tāpat interesi par vairākiem bioproduktiem uzņēmums sajutis arī no Ķīnas. "Liela ir interese par cidoniju sulu ar medu, kas ir dabīgs antioksidants," atklājis Kravecs. Pašreizējos apstākļos, kad veikalu plaukti visā pasaulē ir pilni ar visdažādākajiem produktiem, vienīgā iespēja ir iekarot savu nišu ar patentētiem bioloģiski tīrajiem produktiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas