22 miljoni eiro iztērēti gada pirmajos desmit mēnešos - tik daudz ir samaksāts par spēļu lejupielādi, dažādām papildierīcēm un atjauninājumiem. Tiek prognozēts, ka līdz gada beigām šī summa varētu palielināties līdz 26 miljoniem. Tad tas būs par astoņiem miljoniem vairāk nekā pirms diviem gadiem.
Tik straujš pieaugums ir negaidīts pat nozares pārstāvjiem. Šādi pārdošanas radītāji tiek skaidroti ar tiešsaistes spēļu popularitāti, it sevišķi jauniešu vidū. Meklējot izklaidi, viņi visbiežāk izvēlās spēli. Un ir gatavi par to samaksāt.
“Tendence, ka vairs nav vēlmes cilvēkiem lejuplādēt kaut kādu uzlauztu versiju, dabūt šo spēli par brīvu, kas bija klasiski senāk. Bet šīs platformas piedāvā iespējas spēlēt tiešsaitē ar visiem draugiem kopā, visā pasaulē. Viņas ir ienākušas tādā līmenī, ka mēs varam uztvert, ka tas produkts, ko piedāvā, ir tā vērts, lai par viņu maksātu,” komentēja Latvijas Interneta asociācijas izpilddirektors Viesturs Šeļmanovs-Plešs.
Speciālisti ir pārliecināti: tiešsaistes platformas Latvijā ienākušas strauji un uz palikšanu. Industrijas attīstību veicina arī tas, ka tā ļauj tikt pie naudas. Piepelnīties cenšas galvenokārt jaunieši.
“Kā mēs redzam, pirmajā vietā ir Counter-Strike spēle un platforma, un tur es varu dabūt dažādus priekšmetus, nazīšus un bruņas, kas ir unikāli un kurus es faktiski uzreiz varu pārdot jau par īstu naudu. 100-200 eiro par vienu virtuālo mantiņu,” stāstīja Šeļmanovs-Plešs.
Taču šādai attīstībai ir arī negatīvā puse. No datorspēļu atkarīgu cilvēku skaits katru gadu pieaug. Riska grupā - pusaudži, kuriem datorspēles var pilnībā izmainīt pasaules uztveri. Kā skaidro narkologi, datorspēles ir viegli pieejamas, bet atkarība ir ne mazāk spēcīga kā no ķīmiskām vielām.
hmm