Deklarācijas jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). Atbilstoši VID rīcībā esošajai informācijai kārtējā gada deklarācija par 2018.gadu jāsniedz 57 029 valsts amatpersonām.
Ja gadījumā ir nozaudēts VID piešķirtais EDS identifikators un parole, to vairs nav nepieciešams atjaunot. Gan valsts amatpersonas deklarāciju, gan jebkuru citu dokumentu iespējams iesniegt EDS, autorizējoties ar internetbankas rekvizītiem.
Ir pilnveidota EDS dokumenta "Valsts amatpersonas deklarācija" ievadforma, lai valsts amatpersonai ir saprotamāk un vieglāk izvēlēties iesniedzamās deklarācijas veidu. Savukārt tās deklarācijas sadaļas, par kurām informācija jau ir VID rīcībā, aizpildās automātiski.
VID atgādināja, ka deklarācijas publicējamā un nepublicējamā daļā ir sadaļa "Cita informācija". Tajā iespējams norādīt informāciju, kas pēc deklarācijas iesniedzēja ieskatiem sniedz pilnīgāku priekšstatu par valsts amatpersonas mantiskā stāvokļa izmaiņām deklarēšanas periodā.
Valsts amatpersona var iesniegt deklarāciju tikai pēc tam, kad tā ir to izskatījusi un apliecinājusi, ka katrā deklarācijas sadaļā sniegtās ziņas ir patiesas.
Iesniegtās deklarācijas iespējams arī precizēt, taču tikai viena mēneša laikā pēc tam, kad iesniegtā deklarācija publiskota VID tīmekļvietnē esošajā "Publiskojamo datu bāzē". Lai precizētu iesniegto deklarāciju, amatpersonai ir jāvēršas VID, izmantojot EDS, un jāpamato precizējumu nepieciešamība.
Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanas pienākumu un kārtību nosaka likums "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā".