LTAB veiktā autovadītāju aptauja parādīja, ka vietās, kur stāvvietas pievedceļi nav nodalīti no stāvvietas un rodas strīdīga situācija, vai tie ir vai nav stāvvietas teritorijā, tikai 39% autovadītāju autovadītāju atzīst, ka jāievēro labās rokas princips, bet 61% autovadītāju uzskata, ka priekšroka ir pa taisno pievedceļu braucošajiem.
Realitātē situācija ir vēl atšķirīgāka - LTAB, stundu vērojot stāvvietas pie dažādiem lielveikaliem, konstatējis, ka, piemēram, pie tirdzniecības centra Alfa 32 autovadītāji neievēroja labās rokas principu un tikai divi ievēroja, pie Spices 44 autovadītāji šo principu neievēroja un tikai viens ievēroja, pie Riga Plaza 20 neievēroja un netika pamanīts neviens vadītājs, kurš šo principu ievērotu, pie Mola - 27 neievēroja un tikai viens autovadītājs ievēroja labās rokas principu.
"Šāda autovadītāju rīcība ir saprotama, jo arī tiem, kas izbrauc no auto novietošanas laukumiem, šķiet, ka pievedceļš ir galvenais ceļš, un viņi dod priekšroku autovadītājiem, kuri pa pievedceļu tuvojas no kreisās puses, lai gan būtu jārīkojas pretēji," sacīja Stengrēvics.
LTAB vadītājs atzina, ka autovadītāji brauc nepareizi, taču mainīt cilvēku ieradumus būtu daudz grūtāk, nekā organizēt satiksmi lielveikalu stāvvietās ar ceļazīmēm Dodiet ceļu, pielāgojot to izvietošanu esošajai reālās dzīves situācijai un braukšanas ieradumiem.
"Vēl viens risinājums būtu organizēt satiksmi pa autostāvvietas pievedceļiem apļveidā un tikai vienā virzienā - pretēji pulksteņrādītāja virzienam. Tad jebkuram vadītājam, izbraucot no stāvvietas uz pievedceļu, cits transports varētu tuvoties tikai no labās puses un līdz ar to automātiski tiktu ievērots labās rokas princips. Daudzās Eiropas valstīs satiksme veikalu stāvvietās ir organizēta tieši šādā veidā," sacīja Stengrēvics.
LTAB veiktā aptauja parādīja, ka 87% autovadītāju atzīst, ka jāievēro autostāvvietās izvietotie transporta kustības virzienu norādošie apzīmējumi un simboli, pat ja tie neatbilst Ceļu satiksmes noteikumos norādītajam valsts standartam.
Transporta trasoloģijas eksperts, Tieslietu ministrijas Valsts tiesu ekspertīžu biroja departamenta direktora vietnieks Jānis Bernāns sacīja, ka, saliekot satiksmi regulējošas papildu zīmes, būtu iespējams novērst divdomīgas situācijas.
"Aicināsim cilvēkus, kas lielveikalos atbild par satiksmes organizāciju stāvvietās, uz diskusiju un centīsimies pārliecināt par šādu satiksmes risinājumu nepieciešamību," sacīja Stengrēvics.
Viņš piebilda, ka satiksmes negadījumi stāvvietās nav īpaši daudz un tie pārsvarā ir ar nelieliem bojājumiem, jo ātrumi stāvvietās nav lieli, taču uzlabota satiksmes organizācija varētu to skaitu minimizēt.