Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) rīkotais mācību līdzekļu digitalizācijas konkurss, kurā piedalīties varēja skolas, biedrības, nodibinājumi un pašvaldību izglītības pārvaldes, sākās pērn vasaras vidū. Sākotnēji bija bažas, ka konkurenci 300 000 latu vērtajā konkursā samazinās atvaļinājumu laiks, jo pēdējā pieteikumu dienā elektroniski bija saņemts tikai 70 pieteikumu. Tomēr vēlāk ar pasta starpniecību VIAA saņēma vēl 130 ideju mācību līdzekļu digitalizācijai. No pieteikumiem izraudzījās 24 veiksmīgākos projektus, ar kuru palīdzību pērn tika radīti vismaz 30 digitālie mācību līdzekļi.
Konkursa organizētāju uzstādījums pretendentiem bija veidot tādus mācību materiālus, kas būtu lietojami pirmsskolas un sākumskolas izglītības programmu īstenošanai, vidusskolas sociālo zinātņu un mākslas jomu stundās, kā arī vairāku priekšmetu integrētai apguvei, piemēram, apvienojot matemātikas un valodas mācīšanu. Īstenoto projektu vidū visvairāk ir redzami vidusskolai un integrētai priekšmetu apguvei paredzēti mācību materiāli. Īstenotas arī dažas idejas, kas sākotnēji šķietami neatbilst noteiktajiem mērķiem.
Tāds, piemēram, ir Iespējamās misijas veidotais mācību materiāls Mācos mācīties. Tas nav paredzēts izmantošanai kādā konkrētā mācību priekšmetā, bet gan vispārēju mācīšanās iemaņu apguvei 5.–12. klašu skolēniem. Iespējamās misijas pārstāve Katrīna Vītola stāsta, ka izstrādātā mācību līdzekļa mērķis ir attīstīt tieši patstāvīgas mācīšanās iemaņas – prasmes strādāt ar tekstiem, argumentēti un pārliecinoši paust savu viedokli, veidot efektīvas prezentācijas, paša spēkiem plānot, kā arī īstenot projektus un pētniecības darbus. Šī projekta īstenošanai no valsts budžeta līdzekļiem piešķīra 14 tūkstošus latu.
Latvijas Komercbanku asociācija (LKA) šo konkursu izmantoja, lai vismaz daļēji īstenotu savu pagājušajā vasarā izloloto ieceri par finanšu mācības ieviešanu skolās. Pieaicinot divus pedagogus un uzņēmumu SIA White Shadows.Company, tika izstrādāta vidusskolas ekonomikas stundām paredzēta mācību filma, kā arī interaktīvie uzdevumi par studiju un studējošo kredītiem. LKA radīto digitālo materiālu izveide izmaksāja Ls 15 000 – maksimālo summu, ko VIAA varēja atvēlēt vienam projektam.
Rīgas 84. vidusskolai, līdzīgi kā LKA, šis konkurss deva iespēju realizēt jau aizsāktas idejas. Tā kā šajā skolā jau otro gadu ar interneta palīdzību tiek īstenota vienīgā tālmācības vidusskolas programma, kuru apmaksā valsts, tad pirmie mācību līdzekļu digitalizācijas soļi šajā virzienā jau bija sperti. Konkurss skolas arsenālu ir papildinājis ar mācību materiāliem sociālo zinātņu un mākslas apguvei, kuru izveide izmaksāja Ls 12 000. Turklāt skolas starts konkursā piedzīvoja dubultu veiksmi, jo finansējumu piešķīra ne tikai interaktīvā tālmācības palīga izveidei, bet arī 7000 latu vērtam mācību materiālam, kas sākumskolas skolēniem palīdzēs apgūt matemātiku, dabas zinības un arī latviešu valodu. Skolas direktore Vineta Misgirda stāsta, ka materiāli izveidoti pašu skolotāju spēkiem.
Savukārt Rīgas Valsts tehnikums (RVT), kas vienīgais izstrādāja profesionālajai izglītībai paredzētus mācību līdzekļus, palīgos sauca nozares pārstāvjus. Pedagogi un RVT nozares sociālie partneri par aptuveni Ls 9000 izveidoja poligrāfijas apguvei paredzētus mācību materiālus – Materiālķīmija un Materiālmācība. Mācību iestādes direktore Dagnija Vanaga stāsta, ka abi mācību materiāli ir angļu valodā, tādējādi skolai paveroties iespēja nākotnē piesaistīt arī ārvalstu skolēnus.
Konkursa ietvaros izstrādātie mācību līdzekļi IZM portālā Skolas.lv būs publiski pieejami visām skolām.