Tuvākajā laikā Saeimai vajadzēs lemt par likuma izmaiņām, lai policija nevarētu vieglo auto īpašniekus sodīt ar naudas sodu par ātruma pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā, vēsta Latvijas Radio.
Fotoradari ik dienas fiksē simtiem pārkāpumus, taču šonedēļ medijus aplidoja ziņa par kādu šoferi, kurš sodīts par ātruma pārsniegšanu par vienu kilometru stundā. Autobusa vadītājam piemērots 10 latu sods par braukšanu ar ātrumu 91 kilometrs stundā, pirms tam norēķinot radara pieļaujamo kļūdu, kas ir trīs kilometri.
Pretēji kritikai par nesamērīgo sodu, kas ir tāds pats, ja ātrums pārkāpts par 20 kilometriem stundā, policija uzskata, ka viss ir kārtībā, ziņo radio. Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš skaidro, ka, pirmkārt, pasažieru autobusi un kravas automašīnas virs septiņarpus tonnām ir paaugstinātas bīstamības transportlīdzekļi, tādēļ tiem piemēro stingrākus noteikumus. Otrkārt, spidometri pieļauj kļūdas, bet vienmēr par labu autovadītājam. Tādēļ, pēc Zivtiņa teiktā, autobusa šoferis ignorējis atļauto ātrumu krietni vairāk.
Rīgas Tehniskās universitātes profesors Gundars Liberts iebilst, ka spidometra kļūda viena-divu kilometru robežās var būt arī pretējā virzienā. Nobīde starp uzrādīto un patieso ātrumu var mainīties no riteņu izmēra un pat riepu nodiluma.
Autobusa šofera aizstāvis jurists Edgars Džeriņš intervijā Latvijas Radio stāsta, ka viņa klients sodu ir pārsūdzējis. Bez juridiskiem argumentiem, kas pieļauj par nebūtiskiem pārkāpumiem piemērot brīdinājumus, pret autovadītāju sodīšanu par nelielu ātruma pārsniegšanu runā arī citi apsvērumi, uzskata jurists.
No Zivtiņa teiktā noprotams, ka sodus par ātruma pārsniegšanu no pirmā kilometra policija nepiemēro vieglo auto īpašniekiem. Tagad šādu praksi plānots nostiprināt arī likumā.
Par nelielu ātruma pārkāpšanu ik dienas soda vidēji divus autobusus vai kravas mašīnas.