MTG grupa jau tagad ir ļoti nozīmīgs spēlētājs ne tikai Latvijā, bet visās Baltijas valstīs un iespējamais apvienošanās darījums tikai nostiprinātu MTG pozīcijas reklāmas tirgū, sacīja Latvijas Reklāmas asociācijas padomes loceklis, mediju aģentūras Media House vadītājs Juris Liepiņš. Viņaprāt, notiekot apvienošanās darījumam, tiktu radīti apstākļi, kurus MTG varētu izmantot savtīgiem nolūkiem.
"MTG grupa varētu mēģināt reklāmdevējiem par pievilcīgu cenu piedāvāt vairāku kanālu kombinācijas, tādējādi reklāmdevējs varētu būt ieinteresēts pirkt vairāk reklāmu, bet, iespējams, kanālos un laika zonās, kas viņam sākotnēji nav bijuši interesanti," pieļauj J. Liepiņš.
Tas savukārt novestu pie būtiska reklāmu skaita palielinājuma MTG grupā ietilpstošajos medijos, jo, kā norāda J. Liepiņš, reklāmdevēji varētu izlemt pārdalīt savu budžetu par labu tieši MTG. "Darījumu sekas ietekmētu ne tikai reklāmas nozari, tāpēc jāskata un jāņem vērā arī Konkurences padomes argumenti par darījuma kopējo ietekmi uz Latvijas mediju tirgu," uzsvēra J. Liepiņš.
Mediju aģentūras Media Planning Group vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ulsts atzina, ka apvienošanās darījums varētu radīt riskus cenu politikas ziņā. "Nav jūtams, ka tuvākajā laikā varētu būt spēcīgs, alternatīvs kanāls ar kura palīdzību varētu sasniegt latviski runājošo auditoriju aktīvajā vecumā, kas arī ir vispirktspējīgākā daļa un, kurus visvairāk reklāmas uzrunā," norādīja K. Ulsts.
Pašlaik reklāmas un mediju aģentūru loma ir piemeklēt katram klientam veiksmīgākos reklāmas izvietojumus atkarīgā no mērķa grupas un veiksmīgākās komunikācijas stratēģijas. Taču, MTG kļūstot par lielāko spēlētāju, tiktu izjaukta reklāmas tirgus līdzšinējā funkcionēšana, uzskata K. Ulsts.
"Ja visa reklāmas izvietošana nosacīti notiek vienā lielā medijā, tad šis medijs pats cenšas aizpildīt savas tukšās un neveiksmīgās vietas. Šī te normālā mediju plānošanas infrastruktūra krietni vien tiktu sagrauta un ietekmēta viņas kvalitāte," pieļauj K. Ulsts.
Taujāts par to, vai dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu nevarētu novērst Konkurences padomes (KP) noteikti ierobežojumi, K. Ulsts sacīja, ka biznesā nav daudz piemēru, ka regulators ir spējīgs noteikt tik daudz kritērijus, lai pilnībā izslēgtu konkurences riskus.
"Protams, kaut kādas formālas barjeras var uzlikt, piemēram, tagad tiek apspriests ierobežojums vidējai cenu inflācijai. Taču, tiklīdz mēs runājam par konkrētu klientu darījumiem, tas vidējais cipars jau gandrīz neko neizsaka," sacīja K. Ulsts.
Savukārt mediju aģentūras Publicum Media direktors Sandis Lao-Lodiņš apvienošanās darījumā riskus nesaskata, gluži pretēji – viņš iespējamo darījumu vērtē pozitīvi, jo, skatoties no mediju aģentūras puses, viņš prognozē cenu pieaugumu. "Šī brīža situācijā televīzijas ir sasniegušas viszemāko punktu televīziju cenu ziņā un ir pēdējais laiks kaut ko mainīt un labot. Es atbalstītu šo darījumu, jo tas arī saturiski nāktu par labu LNT," sacīja Lao-Lodiņš.
TV3 pārstāve Marta Zandersone portālam Diena.lv skaidroja, ka MTG kopā ar KP ir apspriedis, kā ierobežot reklāmas cenu pieagumu ar mērķi saglabāt noteikumus mediju aģentūrām. "MTG interesēs nav destabilizēt tirgu – tai skaitā ar straujām cenu izmaiņām, gluži otrādi MTG ir ieinteresēts saglabāt labas attiecības ar biznesa partneriem un ievērot arī viņu biznesa intereses, tādējādi mazinot un novēršot bažas par jebkādu dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu," skaidroja M. Zandersone.
Portāls Diena.lv jau vēstījis, ka KP patlaban vērtē darījumu, kurā MTG plāno no AS Neatkarīgie nacionālie mediji iegādāties LNT akcijas. Pēc apvienošanās zem MTG jumta būtu kanāli LNT, TV3, TV5, TV6, K2, 3+. Lēmums padomei jāpieņem līdz 12.maijam.