FM iesniegtais ierosinājums ir veikt grozījumus Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likumā attiecībā uz priekšnodokļa atskaitīšanas ierobežojuma atcelšanu vieglajām pasažieru automašīnām, ko izmanto tikai un vienīgi saimnieciskās darbības vajadzībām. Pasākuma fiskālā ietekme 2014.gadā būtu -2,2 miljoni latu, 2015. un 2016. gadā -0,5 miljoni latu.
Zemkopības ministrija rosina iedzīvotāju ienākumu nodokļa (IIN) atvieglojumus summām, kas izmaksātas kā valsts atbalsts lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai (pamatojoties uz provizoriskiem aprēķiniem). Ministrija iesaka arī palielināt akcīzes nodokļa atbrīvojumu dīzeļdegvielai. Maksimālo kopējo dīzeļdegvielas daudzumu vidēji palielināt par 2,5% gadā, kā arī akcīzes nodokļa atvieglojuma saglabāšanu dabasgāzei, vienlaicīgi nosakot minimālo akcīzes nodokļa likmi dabasgāzei, ko izmanto par kurināmo pārtikas produkcijas ražošanā 3,95 latus par 1000 m3. Pamatojoties uz ierosinājumiem, fiskālā ietekme 2014.gadā veidotos -5,4 miljoni latu, 2015.gadā -8,6 miljoni latu, savukārt 2016.gadā -9,2 miljoni latu apmērā.
Satiksmes ministrijas priekšlikums ir autoceļu lietošanas nodevas ieviešana ar 2014.gada 1. jūliju, no kuras 2014.gadā no 1.jūlija ieņēmumos iekasētu 3 miljonus latu, 2015.gadā - 8 miljonus latu, savukārt 2016.gadā tie būtu jau 11 miljoni latu. Pamatojoties uz aktualizēto informāciju par ministrijas pārraudzībā esošo kapitālsabiedrību peļņu par 2013.gadu, Satiksmes ministrija ierosina attiecīgi palielināt valsts budžeta ieņēmumus. No Latvijas dzelzceļa, Latvijas autoceļu uzturētāja un Autotransporta direkcijas ministrija prognozē papildu ieņēmumus valsts budžetā, kas kopā veido 3 172 512 latus.
Saņemot EK lēmumu jautājumā par valsts atbalstu, EM ierosina elektroenerģijas lietotāju atbalsta fonda izveidošanu, no kā ieņēmumu bilance 2014. gadā būtu 5,8 miljoni latu, 2015. gadā - 0,4 miljoni latu. Par šo priekšlikumu valdība diskutēs nākamajā sēdē.
Ministrijas otrs priekšlikums ir ieviest uzņēmumu ienākuma nodokļa stimulu pētniecības un attīstības veicināšanai. Tādējādi fiskālā ietekme 2015. un 2016.gadā veidotos -8,0 miljonu latu apmērā. Ministrijas ierosinājums ir arī pārskatīt akcīzes nodokli autogāzei, pakāpeniski vienādojot to ar akcīzes nodokļa apmēru dīzeļdegvielai un/vai benzīnam, kā arī palielināt valsts nodevas ieņēmumus 2014.-2016.gadā par patērētāju kreditēšanas licencēšanu nebanku kredīta devējiem no valsts budžeta ilgtermiņa saistībās esošajiem 590 000 latu uz 740 000 latu, 150 000 latu apmērā ietekmējot valsts budžeta ieņēmumus. Ostām lietošanā ir nodota stratēģiska publiskā infrastruktūra, par kuras izmantošanu ostas iekasē samaksu no trešajām pusēm, bet par ieņēmumiem, kas gūti no publiskās infrastruktūras izmantošanas, neveic atskaitījumus vai cita veida norēķinus valsts budžetā. Ministrija aicina izvērtēt iespēju ostām piemērot šādu maksu un ieskaitīt to valsts budžetā.
Veselības ministrijas priekšlikums ir palielināt akcīzes nodokli alkoholiskajiem un bezalkoholiskajiem dzērieniem, un tabakas izstrādājumiem, kā arī piemērot akcīzes nodokli šokolādei un šokolādes izstrādājumiem, cukura konditorejas izstrādājumiem, saldiem cepumiem, vafelēm, cukuram, vārāmai sāls, cūku taukiem un speķim, palmu eļļai, margarīnam, augu putukrējumam un sāļām uzkodām - čipsiem, popkornam, kukurūzas uzkodām -, ja tās satur vairāk kā 1,25 g vai vairāk sāls uz 100 g produkta. Ministrija iesaka arī palielināt azartspēļu nodokli.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija rosina jaunu dabas resursu nodokļa objektu ieviešanu (ūdens izmantošana mazajās HES, reklāmas izdevumi, 2. un 3.klases uguņošanas ierīces), kā arī dabas resursu nodokļa likmju palielināšanu (dabas resursu ieguvei, gaisa un ūdens piesārņošanai, par videi kaitīgajām precēm, preču iepakojumiem un vienreiz lietojamiem galda piederumiem, nolietotiem transportlīdzekļiem, atkritumu apglabāšanai). Īstenojot abus ministrijas priekšlikumus, fiskālā ietekme 2014.gadā veidotos 2,4 miljonu latu un 2015., 2016.gadā - 2,3 miljonu latu apmērā.