Rail Baltica koridoru apspriedes pulcēja daudz vietējo iedzīvotāju - sākot no apmēram 60 cilvēkiem Olainē, beidzot ar vairākiem simtiem Mārupē. Lielajā emociju gūzmā izskanēja arī virkne argumentētu bažu.Sējā nebija neviena iedzīvotāja, kas projektu atbalstītu. Valdīja neizpratne par to, kurus īpašumus īsti trase skars, cilvēki neguva atbildes arī saistībā ar kompensācijām gadījumā, ja līnija ies gar viņu māju.Sējas novada iedzīvotājs Vilmārs Riekstiņš Dienai pauž sarūgtinājumu par apspriedes formu, viņam licies, ka projekta pārstāvji ieradušies tikai ķeksīša pēc un necenšas ieklausīties sabiedrības bažās. Trase ies pāri Vilmāra dzimtas mājām, kas būvēta pašu rokām. Viņš norāda, ka šajā gadījumā zaudējumu nespēs kompensēt nekāda nauda: "Tā varētu runāt par dzīvokli Rīgā, kuru var nomainīt, bet šeit tas ir kaut kas daudz vairāk.» Vīrietis tomēr vēl cer, ka atbildīgās personas to sapratīs. Viņš piebilst, ka neapmierinātība būtu mazāka, ja projektētāji iepriekš būtu atbraukuši un ar katru iedzīvotāju, kuru mājas dzelzceļš skars, aprunātos individuāli.Kaut gan Salaspils pašvaldība uzsver, ka novads vairāk iegūs nekā zaudēs, arī šeit iedzīvotāji neslēpa pārdzīvojumu - projekta dēļ dažiem nāksies atteikties no dzimtas mājām. Līdzīgi bija arī Ulbrokā, kur projektētājiem tika uzdoti jautājumi par kompensācijām. Iedzīvotāji pauda neticību, ka viņi saņems adekvātu kompensāciju, jo projekta īstenošanas laikā zemes vērtība strauji kritīsies. Savukārt Ķekavas novadā vienlaikus ar bažām par dzīvesvietu sanākušie satraucās arī par troksni un vides piesārņojumu.Vēl skaļāk par pārējiem novadiem negatīvu attieksmi pret plānotajām dzelzceļa līnijām pauda Mārupē. Diena jau rakstīja par iedzīvotāju bažām, ka novads tikšot sadalīts divās daļās. Projekta autori apspriedes laikā gan solīja dzelzceļu uz lidostu nebūvēt cauri Mārupes un Jaunmārupes ciematiem.Iedzīvotāju iebildumi tiks ņemti vērā, Dienai solīja Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta pārstāvis Kaspars Vingris. Pie reālo trašu izveides vēl ir daudz darāmā, arī ietekme uz vidi pagaidām ir novērtēta tikai provizoriski, pētot kartes."Trase tika plānota, lai izvairītos no dažādiem mikroliegumiem un citām aizsargājamām teritorijām. Piemēram, viens no būtiskākajiem bija aizsargājamo teritoriju tīkls Natura 2000, kas skar Sējas un Ādažu novadu. Tas izraisīja lielu rezonansi un domstarpības ar vietējiem zemes īpašniekiem, kas bija sarīkojuši īpašas akcijas," stāsta Vingris, piebilstot, ka lielāku skaidrību šajā jautājumā ieviesīs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, no kuras patlaban tiek gaidīta atbilde.Ar dzelzceļa līnijas _Rail Baltica _plānojumu var iepazīties šeit.Visu rakstu lasiet laikraksta Diena trešdienas, 11.marta, numurā!
Nav skaidrības par kompensācijām tiem, gar kuru mājām ies Rail Baltica trase
Līdz ar publisko apspriešanu Garkalnē šodien pēcpusdienā noslēgsies apmēram divas nedēļas ilgušās _Rail__ Baltica _trašu apspriedes, kas tika organizētas 16 novados. Kaut gan atsevišķās reizēs projekta pārstāvjiem izdevās pārliecināt vietējos iedzīvotājus, lielākoties apspriežu telpās valdīja nokaitēta gaisotne, un viņi tā arī palika nesaprasti, trešdien vēsta laikraksts Diena.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.